۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۳۷۷
امام جمعه تبریز:

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان است

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان است
امام جمعه تبریز گفت: پیاده روی اربعین برای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین است و فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولین عتبات‌عالیات و مسئولین موکب‌های استان در ایام اربعین، با بیان اینکه در اربعین جمعیت زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت با حضور در کربلا یک هدف را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین، نمایش قدرت اعتقاد شیعیان است.

امام جمعه تبریز اربعین حسینی را بزرگترین حرکت تاثیرگذار قدرت معنوی و نرم جهان اسلام علیه استکبار دانست و افزود: در پیاده روی اربعین، همبستگی ملت‌ها زیر پرچم امام حسین (ع) به نمایش در می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تعداد زائران در این مراسم باشکوه به مرز 20 میلیون نفر رسید، گفت: در کنار شکوه حضور معنوی زائران، خدمات رسانی موکب‌های اربعین جلوه خاصی به جاده‌های منتهی به کربلا و نجف می‌دهد که در این میان خدمات ارزنده و ارزشمند موکب‌های اعزامی از آذربایجان شرقی قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز اقدامات ارزشمند برای بازسازی عتبات عالیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: عشق به تشکیلات معنوی اباعبدالله الحسین علیه السلام باعث شده خیران، زائران و دلداگان امام حسین علیه السلام در بازسازی عتبات عالیات هم نقشی مؤثر و ماندگار ایفا کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات