۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۴۶۶
وزیر سابق اطلاعات:

مشکلات با دل بستن به استکبار رفع نمی شود

مشکلات با دل بستن به استکبار رفع نمی شود
حجت الاسلام مصلحی مشکلات کشور را نتیجه عدم مدیریت صحیح دانست و گفت: مشکلات با دل بستن به استکبار رفع نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مسجدجامع غدیرخم برگزار شد، گفت: مقام شهادت، مقامی ویژه و خاص و غیر قابل بیان و توصیف است.

وی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: شهدا زنده هستند و در محضر پروردگارشان روزی می طلبند؛ تنها شهدا می توانند در محضر خداوند بودن را درک کنند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه مرگ به معنای نابودی نیست بلکه پیاده شدن روح از مرکب جسم است، ابراز کرد: شهدا راه و مسیر خود را مدیریت می کنند و در مسیری گام بر می دارند که مورد رضای الهی است.

وزیر سابق اطلاعات تجمع مسلمان در اربعین حسینی را نتیجه مدیریت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد و گفت: جمعیت 25 میلیونی اربعین حسینی بزرگ ترین تهدید برای آمریکا به شمار می رود بر همین اساس استکبار جهانی اجازه نمی دهد اخبار این اجتماع انعکاس خبری پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز در کشورهای آمریکایی و اروپایی پرفروش ترین کتاب مربوط به کتاب هایی می شود که به نهضت امام حسین(ع) را تشریح کرده باشد؛ زمانی که از گاندی رهبر هندوستان سوال می شود الگوی تو در بیرون راندن استکبار از هند چه کسی بوده پاسخ می دهد الگوی من امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام مصلحی اضافه کرد: از نظر کمی تعداد مسلمانان در هندوستان بسیار اندک است اما یکی از تعطیلات رسمی همین کشور اختصاص به روز عاشورا دارد چرا که هندی ها استقلال خودشان را مرهون نهضت حسینی می دانند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در کشور ایران دو جریان مطرح وجود دارد که یکی از آنان جریان اصلاحات است، گفت: در میان همین جریان اصلاحات عده ای به دنبال اصلاحات آمریکایی هستند اما شهدا با هدایت و راهنمایی خودشان مانع محقق شدن این خواسته می شوند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها می شود و 80 درصد دیگر به نحوه مدیریت بر می گردد، ابراز کرد: مدیریت صحیح نیازمند شرح صدر و معاد باوری است شرح صدر و معاد باوری با کنار گذاشتن غرور محقق می شود.

حجت الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی توطئه دشمنان را خنثی می کند، اظهار داشت: استکبار فریبی بیش نیست اگر مسؤولی نتواند از استکبار جدا شود نمی تواند مشکلات کشور را رفع کند.

وزیر سابق اطلاعات اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد اقتصادی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: حمایت از اقدامات قوه قضاییه لازم و ضروری است؛ بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب صادر فرمودند دراصل یک حرکت قرآنی است که باید بر اساس آن پیش رفت./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات