۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۵۹۷
حجت الاسلام آزادی خواه:

ممنوعیت مذاکره با آمریکا استمرار سیاست عاشورایی امام حسین است

ممنوعیت مذاکره با آمریکا استمرار سیاست عاشورایی امام حسین است
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ایستادگی در برابر زورگویان را سیره سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: ممنوعیت مذاکره با آمریکا از سوی رهبری استمرار سیاست عاشورایی امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی خواه دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری شب اول محرم هیأت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، با تأکید بر انتخاب درست جامعه در موضوعات مختلف گفت: قرآن می فرماید مردم باید در مسائل گوناگون انتخاب درست و هوشمند داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی در طول تاریخ به دلیل انتخاب های اشتباه بوده است و امروز باید از این مسائل درس و عبرت بگیریم و در انتخاب های خود دقت لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این که نباید اجازه داد که افراد ناباب در جامعه اسلامی روی کار باشند، اظهار داشت: اگر مردم در انتخاب ها خوب انتخاب عمل نکنند آثار آن را در جامعه خواهند دید، ملاک انتخاب ها باید رضایت الهی باشد.

وی ادامه داد: ظلم به امیرمومنان و اهل بیت(ع) و انحراف در جامعه اسلامی نتیجه انتخاب نادرست سقیفه به جای ولایت امیرمؤمنان است، برخی به اشتباه می گویند که حضرت در آن زمان سکوت کردند در حالی که این چنین نیست و امیرمؤمنان برای مصالح اسلام صبر کردند.

حجت الاسلام آزادی خواه ابراز داشت: اگر علی(ع) سکوت کرد این همه معارف و خطبه ها که بخشی از آن در نهج البلاغه  جمع آوری شده چیست، امیرمؤمنان برای مصلحت اسلام صبر کردند نه این که سکوت کرده باشند.

وی با بیان این که نباید اجازه دهیم حوادث تلخ تاریخ تکرار شود، عنوان کرد: هرجا قرار شد چیزی یا فردی را انتخاب کنیم باید خدا را در نظر بگیریم، باید با چشم باز افراد درستی را انتخاب کنیم که بر جامعه حاکم شوند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیره امام حسین(ع) در ایستادگی قاطع مقابل زورگویان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) فرمود مانند من با مثل یزید مذاکره و بیعت نمی کند، این درس عاشورا است؛ اگر رهبر معظم انقلاب فرمود مذاکره با آمریکا ممنوع است این همان سیره عاشورایی امام حسین(ع) است.

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات