۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

طلاب با کسب مهارت های تبلیغی جوابگوی نیازهای جامعه باشند

طلاب با کسب مهارت های تبلیغی جوابگوی نیازهای جامعه باشند
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه طلاب باید مهارت خودشان را در امر تبلیغ بالا ببرند، گفت: طلاب علاوه بر علوم حوزوی نباید از فراگیری دیگر علوم غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، همایش بزرگ رهروان زینبی ویژه مدیران، مبلغان، اساتید و معاونین حوزه های علمیه خواهران استان تهران امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: طلاب حوزه های علمیه از روزهای تعطیل ایام هفته برای کسب مهارت بیشتر در امر تبلیغ بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه مساله گفتن و بیان حدیث نیازمند مهارت است، ادامه داد: روایت شده اگر حدیثی ضد آیات قرآن کریم بود آن را به دیوار بکوبید؛ پیامبراکرم(ص) در هیچ امری دچار خطا و اشتباه نمی شدند چون ایشان عصمت کامل دارند؛ بنابراین حجت الهی هرگز خطا نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه طلاب باید درس حوزه را خوب بخوانند ولی به دروس حوزوی اکتفا نکنند، ابراز کرد: بنده با دوستان حوزوی ام در تعطیلات پایان هفته به تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه مشغول بودیم؛ طلاب در طول تحصیل از کسب علوم مفید غفلت نکنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه طلاب باید مدیریت زمان داشته باشند، گفت: آینده طلبگی و آخوندی خوب است زیرا به هر میزان فساد و تباهی بیشتر باشد ارزش آخوندی بیشتر مشخص می شود؛ در سخنرانی های خودتان از خطبه خوانی طولانی اجتناب کنید.

وی تبلیغ را در عصر کنونی یک امر واجب برای طلاب بیان کرد و ادامه داد: امروز جوانان در حال غرق شدن در فضای مجازی هستند بنابراین در عصر کنونی تبلیغ یک امر واجب است؛ طلبه هرگز نباید از مباجثه علمی غفلت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه در اسلام فارغ التحصیل شدن وجود ندارد، گفت: طلبه اگر تصور کند در تعطیلات پایان هفته تعطیل است در اصل عمر خود را سوزانده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با طرح این پرسش که چرا ما در جامعه پزشک اطفال داریم اما آخوند اطفال نداریم؟ بیان کرد: آخوند اطفال باید با لحن قرآن که سراسر نرمی و مهربانی است با کودکان صحبت کنند.

وی با بیان اینکه عاشورا نسخه مقابله با استکبار است، گفت: امام راحل انقلاب را بر اساس واقعه کربلا پیش بردند و فرمودند: خون همیشه بر شمشیر پیروز است؛ ایام محرم بهترین فرصت برای جذب جوانان به مبانی اسلام است؛ از مهارت های تبلیغی موفق علمای گذشته بهره ببرید.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات