۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۱۸۶۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

امام حسین برای حفظ و گسترش دین در برابر دشمن ایستاد و مبارزه کرد

امام حسین برای حفظ و گسترش دین در برابر دشمن ایستاد و مبارزه کرد
حجت‌الاسلام شکریان امیری گفت: امام حسین (ع) برای حفظ و گسترش دین در برابر دشمن ایستاد و به شهادت رسید و امروز نیز رمز پیروزی در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، صبح امروز در نشست هم اندیشی عملیات محرم ۱۴۴۱ هجری قمری ویژه اقشار تأثیرگذار در بابلسر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، به رسالت مهم هیئت‌های مذهبی در ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: تشکل های مذهبی بهترین ظرفیت برای انتقال معارف اهل بیت(ع) به جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان این که امام حسین (ع) راه عزت را به امت اسلامی نشان داد، افزود: امروز هر کسی در مسیر آن نهضت عظیم گام برداشته به تعالی و سعادت حقیقی دست پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام شکریان دوری از فرهنگ اهل بیت (ع) را عامل ذلت و بدبختی دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای حفظ و گسترش دین در برابر دشمن ایستاد و مبارزه کرد تا به شهادت رسید و امروز نیز رمز پیروزی در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امام حسین(ع) اهل سازش نبود بلکه تا آخرین لحظه در برابر دشمن ایستاد و از اسلام ناب دفاع کرد، بیان داشت: فرهنگ حسینی با سازش و مذاکره تحقیر آمیز در تضاد است بلکه مبنای این فرهنگ ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ایران اسلامی را پرچم دار ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به‌ویژه سیره حسینی در جامعه معرفی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه فرهنگ اهل بیت(ع) به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام شکریان، ماه محرم را ماه تبیین و تشریح فرهنگ استکبار ستیزی و تقویت بصیرت عاشورایی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: محرم یک رسانه عظیم برای رساندن پیام اهل بیت(ع) به جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان در طول تاریخ برای کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا تلاش های گسترده ای انجام دادند، گفت: با وجود همه تلاش های دشمن حقایق ماه محرم برای همیشه تاریخ ابدی و ماندگار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آرمان ها و ارزش های عاشورایی باید بیش از پیش در جامعه نشر و گسترش پیدا کند، افزود: نقش هیئت های مذهبی، تشکل های دینی و مبلغان در جهت نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

شکریان در پایان با بیان این که امروز نیازمند توجه به درس ها و عبرت های عاشورایی در جامعه اسلامی هستیم، تاکید کرد: مبلغان دینی باید در خطابه ها و منابر خود در ماه محرم نسبت به تبیین این مسائل مهم تلاش بیشتری کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات