۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۷۱۳

حجت‌الاسلام رفیعی: حرمله‌های زمانه بی‌رحمانه مظلومان جهان را هدف قرار دادند

حجت‌الاسلام رفیعی: حرمله‌های زمانه بی‌رحمانه مظلومان جهان را هدف قرار دادند
یک استاد حوزه علمیه گفت که امروز حرمله‌های بسیاری در جهان، کودکان شش ماهه را هدف تیر قرار می‌دهند و وضعیت کشور‌هایی مثل کشمیر، بحرین و یمن گویای این مسأله است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد برجسته حوزه علمیه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: امام حسین (ع) در نامه‌ای به مردم بصره از رواج بدعت در میان مردم و کنار گذاشتن سنت پیامبر (ص) سخن فرمودند. حضرت فرمود: اگر با من همراهی کنید شما را به راه سعادت و نجات خواهم برد و اینچنین رشد و ارتقاء پیدا خواهید کرد. از این نامه بر می‌آید که هدف امام (ع) رشد و تعالی جامعه است.

وی افزود: در هر جایی که سنت پیغمبر از بین رود و بدعت ایجاد شود، باید به امام (ع) رجوع و از او تبعیت کرد. درست است که قرن‌ها پیش امام حسین (ع) شهید شد و اکنون شمر ملعون وجود ندارد، اما به قول شهید مطهری باید شمرِ امروز و مسیرِ حق را شناخت.

این استاد حوزه اضافه کرد: آیا امروز سنت پیامبر زیر پا گذاشته نشده است؟ آیا سنت پیامبر دفاع از مظلوم نبود؟ آیا سنت پیامبر مبارزه با ظالم و زورگویی نیست؟ آیا سنت پیامبر صداقت در گفتار و عمل نیست؟ آیا سنت پیامبر امانت‌داری و حفظ بیت‌المال نیست؟ سنت پیامبر (ص) یعنی سبک زندگی آن حضرت، یعنی آنچه که حضرت ما را به آن فرمان داده و آنچه که ما را از آن نهی کرده.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به آیه «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللَّهُ» گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید هر قدر خدا را دوست دارید از پیغمبر اطاعت کنید. امروز سنت پیامبر (ص) در جوامع دیده نمی‌شود و وضعیت مسلمانان در کشورهایی همچون کشمیر، یمن، بحرین و حتی در کشور خودمان در زمینه هدر رفتن بیت‌المال، بالا رفتن آمار طلاق، افزایش سن ازدواج و ... به خوبی گویای این مسأله است. امروز شاهد بدعت در دین هستیم و جریان‌های کاذب و انحرافی در جهان و در میان مسلمانان و شیعیان زیاد شده است.

وی تأکید کرد: امروز افرادی همچون نتانیاهو و دیگر سران ظالم دنیا شمرِ زمانه‌اند، امروز مسلمانان مظلوم بسیاری در جوامع اسلامی توسط مستکبران مورد حمله قرار می‌‌گیرند، امروز دشمنان و حرمله‌های بسیاری در جهان، کودکان شش ماهه را هدف تیر قرار می‌دهند، امروز سرِ جوانان رشید و برومند بسیاری توسط این خبیثان و مزدوران بریده می‌شود، پس شرایط امروز جهان به نحوی بیانگر ظلم و ستم‌های صورت گرفته در دوران امام حسین (ع) است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همچون امام حسین (ع) زندگی کنیم باید فرهنگ و سبک زندگی اباعبدالله (ع) را شناسایی و در ابعاد مختلف زندگی پیاده کنیم. امام حسین (ع) عاشق نماز بود، چقدر به نماز اهتمام داریم؟ اخلاص، تلاوت قرآن، رضایت خدا، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم، رعایت حق الناس، امر به معروف و نهی از منکر، دوری از لقمه حرام و رسیدگی به ایتام و ... همگی برخاسته از سیره زندگی آن حضرت است که به همراهی هرچه بیشتر ما با امام حسین (ع) کمک می‌کند./1360/

ارسال نظرات