۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۸۸۷۵
حجت الاسلام پژمانفر:

وزارت ارتباطات تکلیف فیلترشکن‌ها را مشخص کند

وزارت ارتباطات تکلیف فیلترشکن‌ها را مشخص کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بی ضابطه فضای مجازی انتقاد کرد و خواستار ساماندهی به وضعیت فیلترشکن ها برای استفاده از فضای مجازی شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ۱۱ شهریورماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان و جریان سوال خود از آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا افراد به فراخور نیاز خود بتوانند از فضای مجازی و اینترنت استفاده کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که برخی از افراد برای استفاده از اینترنت باید وصل به فیلترشکن و VPN شوند، باید راهکاری از سوی وزیر ارتباطات اندیشیده شود تا بر اساس آن افراد بتوانند بر اساس نیاز خود سطح دسترسی به اینترنت داشته باشند و اینطور نباشد که فیلترشکن‌ها بدون ضابطه در اختیار افراد مختلف قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در پارلمان با انتقاد از وجود شمار زیادی سیم کارت بی هویت، بیان داشت: ۵۰۰ هزار تا دو میلیون سیم کارت مجهول داریم که مخاطب آن‌ها مشخص نیست و یا برای اتباع صادر شده‌اند. اقدامات حداقلی صورت گرفته شده در این زمینه از بروز مشکلات جلوگیری نمی‌کند، در کشور عراق سیم کارت اتباع دارای مدت زمان و امکانات محدود و مشخص است، اما در کشور ما سیم کارتی که برای ایرانیان صادر می‌شود، برای اتباع خارجی نیز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی به نوعی ناامن شده است و باید هویت افرادی که در آن فعالیت می‌کنند مشخص شود. برای مثال برخی از افراد تا ۳۰۰ سیم‌کارت دریافت کرده‌اند که این آمار نگران کننده است.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان و با اشاره به شیوع جرائم در فضای مجازی، گفت: ۲۵ درصد از پرونده‌های محاکم قضایی مرتبط با فضای مجازی است. باید معلوم شود که چرا امروز یک کودک و یک استاد دانشگاه به یک اندازه سطح دسترسی در فضای مجازی دارند.

گفتنی است پس از توضیحات وزیر ارتباطات، حجت الاسلام پژمانفر از پاسخ‌های وی قانع نشد که به همین دلیل سوال وی به رای گذاشته شد و در نهایت نمایندگان با ۱۰۲ رای،  از توضیحات آذری جهرمی قانع شدند. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات