۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۸۹۱۶
حجت الاسلام رفیعی با انتقاد از بی توجهی مسؤولان نسبت به ولنگاری فرهنگی:

آقایان مسؤول! اینجا جمهوری اسلامی است نه استانبول

آقایان مسؤول! اینجا جمهوری اسلامی است نه استانبول
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با انتقاد از بی توجهی برخی مسؤولان به مسأله ولنگاری فرهنگی در جامعه گفت: القا کنندگان ناامیدی در جامعه بلندگوی دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم انسان نباید در زندگی دچار یأس و ناامیدی شود، گفت: ناامیدی انسان را به وادی سقوط و هلاکت می کشاند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز دشمن در پی پمپاژ ناامیدی است، افزود: افرادی که در داخل کشور سعی در ایجاد ناامیدی و یأس هستند در راستای اهداف دشمن حرکت کرده و بلندگوی آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ضرورت پرهیز افراد جامعه از عوامل یأس و ناامیدی تأکید کرد: انسان در اوج قرار گرفتن در شرایط ناامید کننده نباید امید خود را از دست بدهد، زیرا در صورت ناامیدی شکستش قطعی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امید در زندگی کارایی خود را در سختی ها نشان می دهد، عنوان کرد: تکیه به خداوند یکی از عوامل امیدواری است، بنابراین اگر انسان لحظه ای از این مسأله غافل شود دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جبهه های جنگ تحمیلی سرشار از امیدواری بود، ادامه داد: جوانان دوران دفاع مقدس که درس جنگ نخوانده بودند، اما چون نسبت به خداوند امید و توکل داشتند پیروز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مهم ترین عامل ایجاد امید، شناخت و معرفت خداوند، استعدادها، دنیا و قیامت است، ابراز داشت: اگر کسی این چهار موضوع را به خوبی بشناسد هیچ ناامیدی و یأسی به او وارد نخواهد شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: ما باید باور کنیم که خداوند شاهد و ناظر اعمال مان بوده و توانایی حل همه مشکلات مان را دارد؛ اگر اعتقاد داشته باشیم که خداوند قادر بر همه کاری است، دیگر ناامید نخواهیم شد.

وی افزود: اگر باور داشته باشیم که خداوند حکیم است، دیگر نسبت به حرام و حلال الهی هیچ اعتراضی نخواهیم کرد؛ انسان نسبت به نسخه پزشک هیچ اعتراضی نمی کند زیرا می داند نسخه پزشک بر اساس مصلحت خودش پیچیده شده است، بنابراین نباید نسبت به حکم خداوند اعتراض داشته باشیم زیرا بدون شک بر اساس حکمت مقرر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: بر اساس روایات، اعتقاد به فانی بودن و انجام عمل نیک، تقوا پیشگی، کنترل نفس و حفظ معنویات و اعمال خیر از عوامل موفقیت و عاقبت به خیری انسان است.

استاد حوزه علمیه قم نسبت به بی توجهی برخی مسؤولان به مسأله ولنگاری فرهنگی در جامعه انتقاد و عنوان کرد: آقایان مسؤول بدانند که اینجا جمهوری اسلامی است، استانبول نیست، بنابراین نسبت به ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه و سواحل کشور نباید بی توجه باشند.

وی تأکید کرد: نباید انحراف یک عالم دینی، عملکرد نا درست مسؤولان و یا انحرافات برخی آقازاده ها ما را از اصل انقلاب ناامید کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در پی ایجاد ناامیدی بوده و همواره القا کرده است که انقلاب اسلامی به زودی از بین خواهد رفت، اما رهبر معظم انقلاب در این شرایط در حال برنامه ریزی برای چهل سال دوم انقلاب هستند، بنابراین همه بدانند که انقلاب ماندنی بوده و هیچ گاه از بین نخواهد رفت./841/ج

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات