۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۸۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام حوزه های علمیه به تبلیغ در عرصه بین الملل

ضرورت اهتمام حوزه های علمیه به تبلیغ در عرصه بین الملل
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بابیان اینکه حوزه های علمیه توانایی تبلیغ دین به زبان های بین المللی راندارند، گفت:حوزه علمیه مروج سبک زندگی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: یکی از مهمترین آمادگی ها برای ظهور این است که کسی راه حل برای رفع مشکلات جهان نداشته باشد؛ امروز کسی در دنیا راه حل برای رفع مشکلات ندارد.

وی ادامه داد: امروز همان اندیشمندان غربی که می گفتند پایان جهان دموکراسی است منکر این سخن شدند و تئوریسین های نظام سلطه عقب نشستند؛ در حال حاضر یک سکوت مرگبار در جهان حکم فرما است و جهان به این خلأ تئوریک رسیده و منتظر یک جرقه و امید است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: متاسفانه امروز حوزه  علمیه بلد نیست پیام دین را به زبان های بین المللی دنیا عرضه کند و به جهانیان بفهماند که از تغییر دین خودشان هراس نداشته باشند و از راه حل های دین اسلام استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: متاسفانه ما توانایی تبلیغ دین را نداریم؛ حوزه های علمیه بدانند دین اسلام نباید طوری تبلیغ شود که افراد غیر مسلمان از مسلمان شدن بترسند؛ امروز برخی غیر مسلمانان تصور می کنند اگر مسلمان شوند استقلال آنان خدشه دار می شود در حالی که از استدلال های عقلانی اسلام بی اطلاع هستند؛ بنابراین حوزه های علمیه باید به بیان این استدلال ها بپردازند.

وی افزود: دشمنان و صهیونیست ها هرگز نمی آیند اعتقادات ما را تغییر دهند بلکه اقدام به تغییر سبک زندگی می کنند؛ اگر ما بتوانیم سبک زندگی اسلامی را تبلیغ کنیم ناخودآگاه مردم به دین اسلام گرایش پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: حوزه علمیه که زیباترین گوهر دین یعنی ولایت را در دست دارد نتوانست زیبایی این مهم را به عنوان یک راه حل بین المللی برای حیات بشر معرفی کند تا پارادوکس مشکل دموکراسی بشر حل شود یا حتی دانشگاهیان ما نتوانستند با ادبیات دانشگاهی آن را تبیین کنند، این یک ضعف محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: سید حسن نصرالله خود را مرید ولایت فقیه می داند چون می داند راه حل رفع مشکلات با مدیریت و نظارت ولایت فقیه امکان پذیر است؛ امروز دشمنان اجازه نمی دهند جهانیان از اوضاع ایران با خبر شوند زیرا می دانند راه حل رفع این خلأ تئوریک در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: امروز برخی اندیشمندان خارجی به تحلیل این مهم که ایران چگونه توانسته با تلفیق دین و دموکراسی یک کشور را اداره کند، پرداخته و این مطالب را در رسانه های خودشان مطرح می کنند در حالی که این تحلیل ها ابتدا باید از دانشگاه ها و حوزه های ما خارج می شد که نشده؛ اندیشمندان علت قدرت ایران را همین تلفیق دین و دموکراسی می دانند بنابراین راه حل این خلأ تئوریک نزد ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به سطوح آمدن از ظلم را یکی از مقدمات ظهور بیان کرد و گفت: امروز مردم جهان از ظلم به سطوح آمدند و نیازمند یک راه حل هستند؛ دنیا امروز رسیده که دموکراسی و نظام سرمایه داری راه حل مشکلات نیست.

استاد حوزه علمیه یکی دیگر از مقدمات ظهور را عدم حسادت نسبت به ولی خدا بیان کرد و گفت: با پذیرش برتری ولی خدا امر ظهور را محقق می سازد؛ امروز مردم به یک رشد خاصی رسیدند و قابیلیان دیگر نمی توانند مانع عشق به امام حسین(ع) در اربعین حسینی شوند.

وی آخرین مقدمات ظهور را اصلاح وضع مدیریتی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آمادگی های مهم رابطه مومنان با یکدیگر است؛ زندگی جمعی برای اصلاح معیشت، زندگی جمعی برای اقتصاد مقاومتی، زندگی جمعی برای اصلاح فقر در جامعه و غیره را می توان در رابطه قوی مومنان با یکدیگر جستجو کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه امروز کارآفرینی جهاد است، گفت: امروز کشور ایران در سختی کسب و کار در رتبه نخست جهان قرار دارد./813/پ202/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات