۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۱۹۰۷۶
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

نماز آزمون ورود انسان به بهشت است

نماز آزمون ورود انسان به بهشت است
رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه نماز آزمون ورود انسان به بهشت است، گفت: اسلام دین رحمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، دوشنبه در حسینیه هدایت و در جمع عزاداران حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: روایت است خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است.

وی افزود: نخست اینکه خشنودی خود در طاعتش، غضب و خشم خود را در معصیتش، همچنین اجابت خود را در دعا و ولی خودش را در میان بندگانش مخفی نگاه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده درخصوص بارمعنایی طاعت، ابراز کرد: مقصود از طاعت فرمان‌بری است یعنی از آن چیزی که خداوند انسان را به انجام آن امر کرده انجام دهد و از اموری که نهی شده اجتناب کند، گرچه اوامر و نواهی الهی دو مرحله دارد.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: مرحله نخست الزامی است که شامل واجبات و محرمات می شود و انسان ملزم به انجام واجبات و ترک محرمات است؛ اما مرحله دوم غیر الزامی است اما اگر کسی توفیق انجام پیدا کند کمال پیدا می کند که شامل انجام مستحبات و ترک مکروهات می شود.

وی مهمترین عملی که اطاعت امر الهی محسوب می شود را نماز بیان کرد و گفت: انسان حق ندارد نماز را کوچک بشمارد چرا که نماز آزمون ورود به بهشت است، اگر نماز انسان قبول شود ما بقی اعمال او مورد محاسبه قرار می گیرد وگرنه توجهی به ما بقی اعمال نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده ادامه داد: وظایفی که اسلام برای انسان معین کرده براساس توانایی و قدرت او است بنابراین خداوند عملی را که خارج از توانایی انسان باشد از او نخواسته برای همین یکی از شروط تکلیف، قدرت داشتن بیان می شود.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه خداوند میلیون ها نوع موجود خلق کرده است، اظهار داشت: اندیشمندان و محققان می گویند بیش از 900 هزار گونه موجود زنده در دریا وجود دارد در میان این مخلوقات همه چیز در عالم هستی پاک است غیر از 11 چیز و انسان فقط باید این 11 نجاست اجتناب کند و این نشان می دهد که اسلام دین راحتی است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین رحمت است چون خداوند می خواهد همه انسان ها را به بهشت ببرد، خاطرنشان کرد: مهمترین و نخستین طاعت الهی نماز است./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات