۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۱۴۶
معاون تهذیب حوزه مطرح کرد؛

ولایت مداری و مجاهدت در راه حق دو کلید سعادت بشر

ولایت مداری و مجاهدت در راه حق دو کلید سعادت بشر
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی گفت: رمز سعادت افرادی همچون زُهِیر بن قَیْن و حُرّ بْن یَزید ریاحی فطرت الهی و ولایت مداری آن‌ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم با اشاره به اهمیت مجاهدت در راه حق بیان کرد: عاقبت‌به‌خیری یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای اهل یقین است، شهدا همیشه در این آرزو بودند که درراه خدای متعال به شهادت برسند.

وی تصریح کرد: کسی که به دنبال عاقبت خیر و راه رضوان باری‌تعالی است باید به دو نکته مهم توجه داشته باشد، نخست ولایت مداری و دوم ایستادگی درراه حق.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: انسان باید در تمامی مراحل زندگی خود مجاهدت و مبارزه با باطل داشته باشد، مجاهدت درراه خدای متعال زمان و مکان نمی‌شناسد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های امام سجاد(ع) بعد شهادت پدر گرامی‌شان خاطرنشان ساخت: امام سجاد(ع) در آن زمانی که راه تبلیغ دین بسته بود با دعا و مناجات مقصود خود را مطرح می‌کردند و به تبلیغ دین می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی اظهار داشت: راه دین و سعادت کارمندی نیست و بازنشستگی ندارد، این‌گونه نیست که بگوییم حال که جنگ تمام‌شده و در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم دیگر وظیفه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: مبارزه و مجاهدت درراه خدای متعال همیشگی  و بنا به مقتضیات زمانه است، به همین سبب ما باید در این راه بدون خستگی و سستی فعالیت داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: بلعم باعورا بدین دلیل که از مجاهدت دست کشید و هم‌نشین فرعون زمانه خود شد به این روزگار دچار شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ولایت مداری ابراز داشت: رمز سعادت افرادی همچون زُهِیر بن قَیْن و حُرّ بْن یَزید ریاحی فطرت الهی و ولایت مداری آن‌ها بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات