۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۱۹۳۷۰
فرمانده تیپ امام صادق:

حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است

حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است
حجت الاسلام معتمد بالاترین معروف را حفظ نظام اسلامی دانست و بیان کرد: خطری که جامعه دینی را تهدید می‌کند، بی‌تفاوتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معتمد فرمانده تیپ 83 امام صادق (ع) در نشست مسولین دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه و روسای عقیدتی سیاسی یگان های نظامی و انتظامی قم در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در حفظ نظام اسلامی، عنوان کرد: حرکت اصلاحی امام حسین (ع) بیانگر اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در حفظ نظام دینی است.

حجت الاسلام معتمد گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر(ص) خروج کرد و وسیله تحقق این اصلاح و نجات جامعه از افساد، امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: عمل سیدالشهداء به ما تعلیم می‌دهد که احتمال تأثیر و  ایمنی از ضرر که از شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر شمرده شده، مطلق نیستند، چون گاهیوجوب امر به معروف و نهی از منکر، اثر استقبالی دارد.

حجت الاسلام معتمد اظهار داشت: اگر نهی از منکر روی فاعل منکر اثر نداشته باشد ولی چنانچه روی دیگران تأثیر داشته باشد در وجوب نهی از منکر کفایت می‌کند.

 وی ابراز کرد: حقایق جامعه اسلامی امروز مبین این است که امر به معروف امام حسین(ع) اثر استقبالی داشته است و جامعه بشری قیام و امر به معروف و نهی از منکر امام را به عدالت و اخلاق و مقابله با ظلم و فساد سوق داده است.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) ادامه داد: یکی از درس های امام حسین(ع) این است که در تزاحم بین ضرر شخصی و ضرر به اصل دین ، ضرر شخصی مانع وجوب نهی از منکر نمی‌شود و نمی‌توان به بهانه آن سکوت کرد.

حجت الاسلام معتمد گفت: از منظر عقل و شرع معیار این است که زیان مالی خفیف‌تر از زیان آبرویی است، و زیان آبرویی خفیف‌تر از زیان جانی است، و انسان متدین و عاقل، مال را فدای آبرو و آبرو را فدای جان می‌کند و در مواقع لازم انسان باید مال، آبرو، و جان را فدای دین بکند، چنانچه امام حسین(ع)   چنین کرد.

وی افزود: حرکت سیدالشهداء به بشریت آموخت که در برخی موارد ضررشخصی یقینی مانع وجوب نهی از منکر نمی شود چرا که درضرر به اصل دین نهی از منکر واجب است

فرمانده تیپ امام صادق(ع) با بیان اینکه بالاترین معروف حفظ نظام اسلامی است، بیان کرد: خطری که جامعه دینی را تهدید می‌کند، بی‌تفاوتی و تفسیر شخصی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است .

حجت الاسلام معتمد تصریح کرد: اهمیت انجام امر به معروف و نهی از منکر در حفظ نظام اسلامی به همان میزان  قیام و حرکت اصلاحی امام حسین (ع) اسلام است./1350/ج

ارسال نظرات