۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۳۸۰
حجت الاسلام لائینی:

عزاداری حسینی سبب تقویت جایگاه اسلام در جهان خواهد شد

عزاداری حسینی سبب تقویت جایگاه اسلام در جهان خواهد شد
عضو شورای حوزه علمیه مازندران از ماه محرم به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم اهل بیت (ع) نام برد و گفت: حفظ و تقویت عزاداری حسینی سبب تقویت جایگاه اسلام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) در نکا برگزار شد، از ماه محرم به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم اهل بیت (ع) نام برد و گفت: حفظ و تقویت عزاداری حسینی موجب تقویت جایگاه اسلام ناب در جهان خواهد شد.
 
وی با بیان این که عزاداری حسینی برکات ارزشمندی با خود دارد که به جامعه اسلامی باز می‌گردد، افزود: به طور حتم تقویت شور حسینی در جامعه اسلامی سبب عزت و اقتدار جامعه دینی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن خواهد شد.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمنان در طول تاریخ همواره تلاش کردند تا چراغ حسینی در جامعه اسلامی خاموش شود، گفت: اما همه این تلاش‌ها با هوشیاری و همچنین مجاهدت عالمان و بزرگان دینی شکست خورده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهداف نهضت حسینی باید نسل به نسل منتقل شود و این وظیفه و رسالت روحانیان و عالمان دین است، خاطرنشان کرد: همان طور که تا به امروز عالمان دینی به این رسالت مهم عمل کردند از این پس نیز باید اهداف و آرمان‌های نهضت حسینی به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، عزاداری امام حسین (ع) را عبادت دانست و بیان داشت: گریستن و سوگواری برای آن حضرت به طور حتم با اجر و ثواب بالایی برای انسان همراه خواهد بود.
 
حجت الاسلام لائینی از فرهنگ حسینی به عنوان فرهنگی استکبار ستیز و ظلم ستیز یاد کرد و با بیان این که ایران اسلامی با الگو قرار دادن این فرهنگ اصیل دینی در برابر توطئه‌های چهل ساله دشمنان با اقتدار ایستاده است، خاطرنشان کرد: تکیه بر همین فرهنگ ناب دینی ملت بزرگ ایران را در برابر زورگویان عالم قدرتمند و مقتدر کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن پس از شکست‌های متعدد در سال‌های اخیر تلاش خود را برای تضعیف عزاداری حسینی مضاعف کرده است، بیان داشت: در همین راستا با نفوذ برخی جریان‌ها و انحراف‌ها در عزاداری‌ها می‌کوشد مسیر این سوگواری حسینی را منحرف کند.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که اشعار، سخنرانی‌ها و مداحی‌ها در ماه محرم باید در شأن و جایگاه امام حسین (ع) باشد، خاطرنشان کرد: باید از بیان مطالب و اشعار بی محتوا در ماه محرم به شدت پرهیز شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات