۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۱۹۴۳۰
آیت الله میرباقری:

در راه حق بن بستی وجود ندارد

در راه حق بن بستی وجود ندارد
آیت الله میرباقری با بیان اینکه در راه حق بن بستی وجود ندارد، ابراز کرد: در صورت توکل و اتکا به خداوند متعال، انسان از بن بست ها نجات پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب ششم محرم هیات ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه ظرفیت نجواهای شیاطین متفاوت است گفت: مهم ترین نجوایی که در طول تاریخ صورت گرفته نجوایی سه نفره بر علیه ولایت و امیرالمومنین علی(ع) بوده است.

آیت الله میرباقری هدف از نجوای سه نفره منافقین در زمان پیامبر(ص) را تغییر دادن مسیر تاریخ دانست و عنوان کرد: در این نجوا توطئه های بزرگی علیه ولایت و بشریت صورت گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کریم به تنهایی موجب هدایت نمی شود، اظهار داشت: جدا ساختن مردم از امام موجب، جدایی از قرآن کریم شده و جامعه را به سمت ضلالت می کشاند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در راه حق بن بستی وجود ندارد، ابراز کرد: در صورت توکل و اتکا به خداوند متعال انسان از بن بست ها نجات پیدا می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نحوه مقابله مومنین با نفوذ و نجوای اهل نفاق این است که مجالس را بر محور اوتوا العلم که همان ائمه معصومین(ع) و فقها هستند، تشکیل دهند و مجالسی را که بر این محور نیست را بر هم بزنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: نجوای اهل نفاق وجعل احادیث آن ها می تواند تاثیر تاریخی داشته باشد و براساس همین فتنه ها ممکن است یک تمدن شکل گیرد.

نماینده مجلس خبرگان افزود: بعد از مبعوث شدن پیامبر(ص) شیطان از اینکه کسی او را بپرستد، مایوس شد البته این به معنای تلاش نکردن و هزینه درست کردن برای جبهه حق نیست.

وی با بیان اینکه شیطان در طول تاریخ چندین فراخوان بزرگ به پیروانش داشته است، اظهار داشت: یکی از فراخوان های شیطان در روز غدیر بود که در آن به پیروانش گفت اگر این اتفاق به درستی بیفتد دیگر کسی خدا را معصیت نمی کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم در قلب کسانی است که خداوند علم قرآن را به آنها داده، بیان کرد: از آنجایی که اوتوالعلم طرح شیاطین را می دانند آن را خنثی می کنند.

وی به دستور نسخ شده صدقه دادن برای نجوای با پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت:جز امیرالمومنین علی(ع) احدی به این دستور عمل نکرد و از همین قضیه معلوم می شود هیچ کس به غیر از ایشان حق ندارد خود را اهل نجوا و سر پیامبر بداند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اهل نفاق از رسانه به عنوان محیط نجوای خود استفاده می کنند، عنوان کرد: پروتکل های مسابقات ورزشی توسط یهودی ها نوشته شده تا میلیاردها انسان پای یک مسابقه فوتبال بنشانند و پیروزی در آن معیار شرف ملت ها باشد.

گفتنی است مراسم عزاداری دهه اول محرم هیات ثارالله قم هر شب از ساعت 21 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و با سخنرانی آیت الله میرباقری برگزار می شود./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات