۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۱۹۴۳۳
معاون ستاد احیای امر به معروف تهران:

اگر امر به معروف ترک شود اسلام به نسل بعدی منتقل نخواهد شد

اگر امر به معروف ترک شود اسلام به نسل بعدی منتقل نخواهد شد
حجت الاسلام تقوی یگانه با بیان اینکه امر به معروف علت بقای اسلام است، گفت: اگر امر به معروف ترک شود اسلام به نسل بعدی منتقل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی تقوی یگانه معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تهران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم شرط نصرت الهی، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: جامعه ای که از این فریضه الهی غفلت کند، مورد نصرت الهی قرار نخواهد گرفت.

وی ظهور امام زمان(عج) را یکی از مصادیق نصرت الهی دانست و ادامه داد: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود تا هیچ دعایی از انسان مورد استجابت قرار نگیرد.

حجت الاسلام تقوی یگانه با ابراز تأسف از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته است، اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با شرایط این فریضه الهی آشنایی کامل پیدا کنند و با زبان نرم و مهربان این واجب مهم الهی را اجرا کنند.

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تهران با اشاره به اینکه استاد شهید مطهری امر به معروف و نهی از منکر را علت مبقیه اسلام دانسته اند، عنوان کرد: اگر این فریضه الهی فراموش شود، اسلام به نسل بعد منتقل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف نباید به وسیله افراطی گری برخی گروه های منحرف تبدیل شود، بیان کرد: بی تفاوتی عمومی نسبت به گناه یکی از چالش های عظیم جامعه اسلامی است؛ اگر افکار عمومی نسبت به بی قانونی ها و گناه ها حساسیت داشته باشند، مجریان قانون بهتر می توانند قانون را اجرا کنند.

حجت الاسلام تقوی یگانه ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد فراموشی قرار گیرد، بدون شک اشرار و طواغیت بر ما مسلط خواهند شد؛ اشاره بدنی، ابراز ناراحتی، تذکر لسانی و اقدام عملی مراحل چهارگانه امر به معروف و نهی از منکر است و باید دانست که سه مرحله نخست برای همگان واجب است، اما اقدام عملی وظیفه مجریان قانون است.

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تهران با بیان اینکه ما برای آموزش و حمایت آمران به معرف و ناهیان از منکر آماده هستیم، یادآور شد: دوره مجازی آموزش امر به معروف در حال برگزاری است و علاقه مندان می توانند با جست وجوی «آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر» روزانه 10 دقیقه آموزش دیده و با این فریضه الهی آشنا شوند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات