۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۴۷۵
آیت الله مهدوی:

فرزندان باید برای جانفشانی در راه امام زمان تربیت شوند

فرزندان باید برای جانفشانی در راه امام زمان تربیت شوند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مادران در تربیت کودکان، گفت: باید تربیت فرزندان به نحوی باشد که در زمان ظهور یار و یاور امام زمان(عج) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی نماز جمعه شاهین شهر، با اشاره به جهانی شدن همایش شیرخوارگان و برگزاری این مراسم در کشورهای مختلف جهان، گفت: شایسته است در این مراسم که اختصاص به خواهران دارد، خواهران به مادر حضرت علی اصغر(ع) و حضرت زینب کبری(س) تأسی کنند و فرزندانی متدین، مؤمن، صالح، معتقد به ولایت و در رفتارشان نیکوکار تربیت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به جانفشانی جوانان در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم، افزود: این جوانان فداکار و شجاع همه در دامان زنان تربیت شده‌اند، جوانان برومند حزب الله لبنان را امروزه ملاحظه می‌کنید که مایه عزت اسلام و ذلت صهیونیست‌ها شده‌اند و هرکدام از اینها تربیت شده مادران صالحه هستند، در حقیقت نقش مادر در تربیت فرزند بسیار مهم است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مادران تجربه شیردادن به فرزندان خود در مجالس عزاداری و روضه امام حسین(ع) به فرزندانشان را دارند، شیردادن به فرزندان در این حالت معنوی باعث انس آنها با امام حسین(ع) و ایجاد عشق به اهل بیت(ع) در قلب آنها است.

وی با اشاره به انس شهید آیت الله بهشتی از نوزادی با اهل بیت(ع) و اثرگذاری ایشان بر جامعه در زمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زمانی که فرزندی در محافل دینی و ذکر اهل بیت(ع) بزرگ شود قطعا آینده درخشانی هم خواهد داشت. علی اصغر(ع) که فدایی دین شد و مجامع مختلفی برای ایشان در کشور برگزار می‌شود، به ما باید آموزش گذشتن از مال و جان بدهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: دین و ایمانی که ما داریم محدود به نماز و روزه و اعمال متعارف نیست، دین گاهی یک مرحله‌های بزرگتری هم دارد که انسان‌هایی که ایمان قوی دارند و خودسازی کرده‌اند، می‌توانند عاقلانه در مواردی که به جا باشد تصمیم بگیرند از مال و حتی جان خود بگذرند. وقتی از علی اصغر امام حسین(ع) می کنیم باید توجه به این داشته باشیم امام اتمام حجت کردند و به دنبال این اتمام حجت از عزیزشان هم گذشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، به آیاتی از قرآن کریم پیرامون از خودگذشتگی انبیاء و اولیاء خدا در مسیر دین و ایمان اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) شب عاشورا به حضرت قاسم فرمودند: فردا هم تو شهید خواهی شد هم طفل 6 ماهه من. این گذشت امام از فرزند 6 ماهه خود درسی است برای همه که بدانیم در شرایطی خاص آنجایی که وظیفه باشد باید به گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کرده باشیم که آنها فدایی دین باشند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند امیدواریم این انقلاب مقدمه ظهور خورشید ولایت باشند، تصریح کرد: باید مادران فرزندان خود را به نحوی تربیت کنند که اگر زمان ظهور امام زمان(عج) را درک کردیم همه ما از یاران و یاوران واقعی ایشان و همواره در رکاب امام زمان(عج) باشیم و برای جانفشانی در رکاب ایشان آمادگی داشته باشیم./1304/پ203/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات