۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۱۹۶۰۰
گفتاری از حاج‌علی قربانی؛

جا‌هایی که ابواب معرفت امام‌حسین (ع) گشوده می‌شود

جا‌هایی که ابواب معرفت امام‌حسین (ع) گشوده می‌شود
به دست آوردن معرفت امام (ع) به سادگی میسر نیست، چراکه این معرفت برآمده از نور است، برای این امرباید اهل‌بیت (ع) در قلوب آدمی تجلّی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حاج علی قربانی واعظ و سخنران در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام‌حسین(ع) در هیئت عشاق‌الحسین (ع) گفت: معارف اهل بیت(ع) به سادگی به دست نمی‌آید؛ اینکه ما درباره امام عالَم سخن بگوییم معرفت نیست، بلکه اینها مقدمات ورود به وادی معرفت است؛ حتی خواندن زیارت جامعه کبیره مقدمه برای قرب به امام است.

«بهترین جایی که می‌توان به امام نزدیک شد و به ایشان معرفت پیدا کرد، مجالس عزای سیدالشهداء (ع) است».

وی با بیان مطلب فوق گفت: یکی دیگر از برترین مکان‌ها مشاهد مشرّفه اهل‌بیت(ع) است؛ در کربلا ابواب معرفت به روی انسانی گشوده می‌شود. کسی که قصد امام می‌کند حجاب از او رفع می‌شود؛ در حقیقت آنچه مانع معرفت ما به امام (ع) است همین حجاب‌هاست که باید پس زده شود.

قربانی خاطرنشان کرد: به دست آوردن معرفت امام (ع) به سادگی میسر نیست، چراکه این معرفت برآمده از نور است، برای این امرباید اهل‌بیت (ع) در قلوب آدمی تجلّی کنند، به همین دلیل در روایت می‌فرماید: وقتی امام عالم می‌خواهد یک نکته لطیف معرفتی را به قلب مومنی جاری کند، همه عوالم به کار گرفته می‌شوند تا این نکته معرفتی به قلب انسان ورود پیدا کند./1360/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
شور و هیجان در مجالس عزاداری خوب است اما اینها مقدمه ای برای تعمیق و شعور است و هیات های عزاداری باید به این نکته توجه داشته باشند.
1
0