۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۶۱۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

اصلاح جامعه اسلامی بدون امر به معروف و مبارزه با فساد امکان ندارد

اصلاح جامعه اسلامی بدون امر به معروف و مبارزه با فساد امکان ندارد
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصلاح همه جانبه امت اسلامی بدون امر به معروف ومبارزه با فساد امکان ندارد، گفت: تربیت یافتگان مکتب حسینی کارگزاران دولت مهدوی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که ظهر امروز در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم، جامعه اسلامی تنها از طریق موعظه اداره نمی شود، گفت: امر الهی زمانی محقق می شود که رهبران الهی به صورت عملی دین حق و عدل و قسط را اقامه کنند.

وی با بیان اینکه رهبران الهی همواره در برابر طواغیت ندای عدالت اجتماعی سر می دادند، ادامه داد: طواغیت هنگامی که ندای عدالت خواهی انبیا و اولیای الهی را می شنیدند، در می یافتند که در صورت تمکین از این ندای حق طلبانه، منافع مادی و حیوانی شان به خطر می افتد، از همین جهت همواره سعی داشتند این بزرگواران را به قتل برسانند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به اینکه همه ادیان الهی مزین به جهاد، مبارزه با طاغوتیان و دفاع مقدس بوده اند، عنوان کرد: اگر این فریضه الهی وجود نداشت، همه عالم آکنده از فساد می شد؛ این فساد تنها به حوزه اخلاق محدود نمی شود، بلکه در همه ابعاد حیات بشری جاری خواهد شد و حیات نسل های بشری را با خطرهای جدی مواجه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر فرهنگ جهاد و مقاومت به دست فراموشی سپرده شود، بدون شک فساد در همه ابعاد خود در جوامع فراگیر شده و مساجد، معبدها، کلیساها و مراکز مذهبی تعطیل و ویران می شوند؛ به بیان دیگر اگر عنصر جهاد و دفاع در برابر مفسدان فی الارض وجود نداشته باشد، مفسدان همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را به فساد مبتلا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) قیام کردند تا امت پیامبر اکرم(ص) را مورد اصلاح همه جانبه قرار دهند، افزود: ایشان برای مبارزه با همه شئون فساد در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی قیام کردند، از این جهت نباید گمان شود که امام معصوم(ع) تنها نقش مرجعیت دینی را برعهده دارند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه بدون ولایت ولی خداوند هیچ عبادتی از انسان مورد قبول واقع نمی شود، ابراز کرد: اگر انسان تحت ولایت امام معصوم(ع) قرار نگیرد، اعمال عبادی اش نه تنها مورد قبول واقع نمی شود، بلکه هر عملی که انجام دهد به هیزم آتش جهنمش تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اینکه اصلاح همه جانبه امت اسلامی بدون امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد امکان پذیر نیست، تصریح کرد: نباید برخی گمان کنند که باید تنها ملازم مسجد و حسینیه بوده و نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت باشند؛ کسانی که اینچنین تفکری دارند در روایات «احمقِ دین دار» معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه سکوت خواص بیشترین ضربه را به اصلاح جامعه وارد ساخته و سبب تقویت مفسدان فی الارض می شود، افزود: طبق روایات، مؤمنانی که اهل به معروف و نهی از منکر نیستند و نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت بوده و سکوت پیشه می کنند، از جرگه اهل ایمان خارج هستند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه اگر دشمن بر امت اسلامی مسلط شود تنها به ویران سازی مراکز مذهبی بسنده نمی کند، ابراز داشت: اگر دشمن بر ما مسلط شود همه ابعاد حیاتمان را تحت سلطه می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تقویت گفتمان امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه تأکید کرد: منطق «به من چه» و «به تو چه» در نهضت و مکتب اباعبدالله(ع) وجود ندارد؛ امام حسین(ع) برای اصلاح تمام عیار امت اسلامی حتی سراغ عمر بن سعد ملعون هم رفتند و او را نیز مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دادند، از این رو نباید از این اقدام امام(ع) با عنوان «مذاکره» تعبیر شود؛ برخی افراد کج فهم، این اقدام اباعبدالله(ع) را حمل بر مذاکره کرده اند، در حالی که این اقدام تنها برای اصلاح جامعه بشری صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت اسلامی در ابتدا موعظه و نصیحت فرمودند و پس از آن که موعظه ها کارساز نشد دست به شمشیر بردند، به شجاعت مثال زدنی ایشان اشاره و عنوان کرد: همه شجاعت های انبیا و اوصیای الهی و یاران و اصحابشان در برابر شجاعت امام حسین(ع) هیچ است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تأکید بر اینکه عزاداران امام حسین(ع) باید ابتدا خودسازی کرده و سپس به اصلاح خانواده خودشان و دیگران بپردازند، گفت: گریه کنان مصائب اباعبدالله(ع) نباید نسبت به عربده کشی فساد در حوزه نماز و حجاب و سایر مناسک دینی بی تفاوت باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از افراد دیندار در مواجهه با منافع دنیوی دین فروشی می کنند و تعداد دین داران واقعی بسیار کم است، بیان کرد: البته ناگفته نماند که همین تعداد کم همواره در برابر طواغیت ایستادگی کرده و آنها را ناکام گذاشته اند؛ همین تعداد کم بودند که هیمنه داعش را که پشتش به 112 کشور دنیا گرم بود، در هم شکستند؛ مدافعان حرم جنگ و امام خمینی(ره) و حکومت طاغوت را ندیدند، اما سر سفره اباعبدالله(ع) به گونه ای تربیت شدند که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) تنها برای رضای خداوند از جان خویش گذشتند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به الگوی همه موحدان و آزاد مردان جهان تبدیل شده است، نسبت به پدیده بیداری اسلامی در سراسر جهان ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: همه جهان بشریت باید از چشمه زلال امامت و ولایت سیراب شوند؛ بدون تردید تربیت یافتگان مکتب حسینی، کارگزاران دولت مهدوی خواهند بود./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
طرح پایلوت تحویل سرنگ رایگان به معتادان پر خطر پایان یافت
0
0