۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۹۶۴۴
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

عدم خدا محوری جامعه، دین گرایی را به حاشیه می راند

عدم خدا محوری جامعه، دین گرایی را به حاشیه می راند
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تأکید کرد که اگر محوریت خداوند در جامعه مورد غفلت قرار بیرد، دین گرایی رو به حاشیه رفته و دینداران مورد استهزاء قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در بیت آیت الله فقیهی برگزار شد، به تبیین معارف نورانی جریان کربلا پرداخت و گفت: خداوند متعال با آیات و نشانه های مختلف راه حق و مسیر رشد را به انسان ها نشان داده است.

وی با اشاره به عوامل بازدارنده انسان از «سبیل الله» ادامه داد: شیطان، کافران، منافقان و اعمال ناپسند، انسان را از راه حق و مسیر رشد بازداشته و وارد مسیرهای انحرافی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی به فریبکاری های فرعون در دوران حضرت موسی(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه فرعون با فریبکاری در راه حق مانع ایجاد شود و مردم از مسیر حق گرایی منحرف شوند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه با محوریت خداوند عمل کند، کاری از شیاطین، کفار و منافقان بر نخواهد آمد.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه جامعه ای که در مسیر حق قرار نداشته و خدامحور نباشد به ظرفیت های درونی توجه ندارد و همواره به بیرون چشم می دوزد، تأکید کرد: اگر محوریت خداوند در جامعه ای مورد غفلت قرار بگیرد، دین گرایی و معنویت رو به حاشیه رفته و دینداران و معنویت گرایان مورد استهزا و تمسخر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان ابنکه امام حسین(ع) در جریان کربلا برای همه انسان ها اتمام حجت کردند، به کوردلی یزیدیان اشاره و عنوان کرد: مال حرام و حرام خواری دو عاملی است که سبب می شود انسان نسبت به تلنگرها، موعظه ها و نصایح بی توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان عنوان کرد: مال حرام در همین دنیا انسان را به وادی رسوایی می کشاند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات