۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۱۹۷۲۱

مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۷ شهریور برگزار شد

مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۷ شهریور برگزار شد
مراسم بزرگداشت یوم الله قیام خونین ۱۷ شهریورماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در محل یامان شهدای والامقام مذکور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت یوم الله قیام خونین 17 شهریورماه امروز با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در محل یادمان این شهدای والامقام برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بزرگداشت قیام خونین ۱۷ شهریور در راستای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان امری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه قیام خونین هفدهم شهریورماه نشأت گرفته از عاشورا است، ادامه داد: امام راحل می فرمایند: این عاشورا است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ براین‌اساس یاد و خاطره چنین قیام هایی باید در کشور باقی بماند تا مردم با هوشیاری و بصیرت مراقب تحرکات نظام سلطه باشند.

بندپی حضور با بصیرت مردم را در همه عرصه ها بیانگر ایستادگی و مقاومت این امت بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد آغاز شد و از هنگامی که استکبار و استثمار رژیم پهلوی افزایش یافت امام راحل فرمان مبارزه را صادر کردند.

استاندار تهران واقعه هفدهم شهریور را نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بر شمرد و اظهار داشت: در این روز همه مردم علیه رژیم ستمشاهی به پا خاستند و جان خود را برای پیروزی انقلاب اسلامی نثار کردند برای همین ما امروز شاهد ایران مستقل برخاسته از آرمان های عاشورا هستیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات