۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۱۹۷۲۲
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

منبرهای کوتاه و پرمغز اثرگذاری بیشتری دارد

منبرهای کوتاه و پرمغز اثرگذاری بیشتری دارد
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد وقت شناس بودن را از جمله ویژگی های یک منبر خوب عنوان کرد و گفت: باید سخنرانی ها کوتاه و پر مغز باشد تا شاهد اثرگذاری بیشتر بر مخاطب باشیم.

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان ویژگی های یک منبر خوب پرداخت و افزود: سخنران منبر باید اهل مطالعه باشد و با بیان اهداف قیام عاشورا، عزاداری در ماه محرم و هدف از برگزاری این عزاداری ها، به روشنگری و معرفت افزایی در جامعه بپردازد، مبلغ باید با پاسخگویی به شبهات در ترویج ارزش ها گام بردارد.

وی افزود: مبلغان با بیان اهداف قیام امام حسین(ع) که احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود، باید این ارزش ها را در جامعه به ویژه بین نسل امروز تبیین کنند چراکه تبیین این ارزش ها سد راه توطئه های فرهنگی دشمنان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد در ادامه خاطرنشان کرد: مبلغ ما باید یزید زمان امام حسین(ع) را با یزید امروز مقایسه کند و از ذکر مسائل شرعی و ذکر مصیبت غافل نشوند.

وی با بیان اینکه وقت شناس بودن مهم ترین ویژگی یک مبلغ در منبر و سخنرانی است، افزود: این مهم امری ضروری برای تأثیر گذاری سخنان مبلغ بر مردم بوده و باید فرصت ها را مدیریت کرد، مبلغان نباید از مسائل روز جامعه و انقلاب غافل شوند.

حجت الاسلام معظمی گودرزی عنوان کرد: باید دقت داشت که در مراسم عزاداری حسینی شور حسینی و شعور حسینی همراه هم باشد، شور به تنهایی بی فایده است، باید مراسم عزاداری و سخنرانی ها جنبه معرفتی و تربیتی داشته باشد و نسل جوان و نوجوان را با ارزش های اسلامی و اهداف و آرمان های امام حسین(ع) آشنا ساخت.

وی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری محرم شور حسینی بیشتر است، خاطرنشان کرد: با انتخاب صحیح محورهای سخنرانی در منبر باید شعور حسینی را نیز ارتقا بخشید./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات