۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۲۰۰
آیت الله میرباقری:

اگر انسان امکانات دنیایی خود را کنار امام آورد به مغفرت خواهد رسید

اگر انسان امکانات دنیایی خود را کنار امام آورد به مغفرت خواهد رسید
نماینده خبرگان با بیان این که انسان باید در جبهه امام سرمایه گذاری کند، گفت:اکر انسان امکانات دنیایی خود را کنار امام آورد به مغفرت خواهد رسید و الا دچار عذاب شدید می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به آیاتی از سوره حدید گفت: خداوند متعال این سوره را با آیات توحیدی آغاز می کند و در ادامه دستور به ایمان و انفاق می دهد.

وی افزود: قرآن می فرماید برای این که امکانات و نعمت ها از دست نرود و باقی بماند در راه خدا انفاق کنید، امکانات به صورت موقتی دست انسان قرار دارد و اگر انسان می خواهد بهره آن را داشته باشد باید انفاق کند، کسانی که ایمان می آورند و انفاق می کنند دارای اجر کبیر هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انفاق باید به ایمان متصل باشد، اظهار داشت: ایمان دو تأثیر بر انفاق دارد که غایت انفاق را روشن کرده و مسیر انفاق را معین می کند.

وی ادامه داد: انفاق بدون ایمان مطلوب نیست، انفاق فی سبیل الله یعنی باید در وادی امامت امام باشد، انسان باید مال، جان و دارایی خود را در مسیر رسول خدا و امام مورد استفاده قرار دهد، اگر انسان ایمان نداشته باشد و مال خود را در راه خدا انفاق نکند چه بهره ای از زندگی می برد.

آیت الله میرباقری با بیان این که امکانات در دست انسان ها باقی نمی ماند، ابراز داشت: اگر انسان امکانات را به خدا بازگرداند جاودان می شود، اگر بنا شد انفاق در جبهه نبی اکرم(ص) و امام باشد باید به وقت خرج شود؛ اگر به حسب ظاهر جبهه حضرت نیازمند این امکانات است انفاق ارزش دارد نه این که امکانات فراهم باشد و انسان بخواهد انفاق کند، البته خداوند به همه وعده ثواب داده و به کسی که بعد از فتح دارایی های خود را می آورد هم ثواب می دهد.

وی ثمره ایمان به خدا و رسول را خروج از ظلمات دانست و عنوان کرد: قرض جنس خاصی از انفاق است، خداوند می فرماید اگر کسی مال و امکانات خود را به خدا قرض الحسنه داد خداوند پاسخ بی حد می دهد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی مؤمن در دنیا به امام می رسد نوری پیدا می کند که با حضرت راه برود و از زندگی ظلمات رها می شود و قدم مبهم بر نمی دارد، همه موحدان عالم تحت مدیریت امیرمؤمنان به جایگاه خود در قیامت می رسند.

وی اضافه کرد: مزد خدا نقد است و اگر کسی در مسیر الهی کاری کرد مزد خود را دریافت می کند؛ اگر انسان به پیامبر و امام گره خورد وارد وادی نور می شود، اگر انسان امکانات خود را در این مسیر استفاده کرد به امام می رسد و مزد الهی دریافت می کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که انسان باید در جبهه امام سرمایه گذاری کند، گفت: اگر در جایی رخنه ای ایجاد شد انسان باید مال و جان خود را وسط بگذارد، برای این که جبهه ایمان صدمه نخورد مؤمنان وظیفه دارند وارد عمل شوند.

وی افزود: اگر انسان امکانات دنیایی خود را کنار امام آورد به مغفرت خواهد رسید و الا دچار عذاب شدید می شود، اگر این امکانات و اموال به امام داده نشود پل جهنم انسان خواهد شد؛ تنها راه رسیدن به وادی مغرفت از دنیا این است که امکانات به امام گره زده شود.

محمد قمین
ارسال نظرات