۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۲۰۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی:

مباحثه و مطالعه عامل رشد علمی طلاب می شود

مباحثه و مطالعه عامل رشد علمی طلاب می شود
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب مباحثه و مطالعه در طول روز را جدی‌تر بگیرند، گفت: این سنت‌های مهم حوزه عامل تقویت بنیه علمی طلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا، بر ضرورت بهره گیری مناسب از سیره و روش امام حسین (ع) در همه مراحل زندگی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) حفظ دین بوده است، افزود: امروز نیز این رسالت مهم بر عهده حوزه‌های علمیه و روحانیت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که حفظ و تقویت دین یکی از مهم‌ترین وظایف حوزویان در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت وظیفه تبلیغ دین بر عهده علما و روحانیان نهاده شده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که اسلام ناب در طول تاریخ با تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما و حوزه‌های علمیه حفظ مانده است، گفت: اگر تلاش‌های علمی علما و فق‌های دینی نبود امروز اسلام ناب این گونه فراگیر نمی‌شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است، افزود: شخصیت‌های بزرگی که امروز مایه افتخار جهان اسلام هستند روزی در همین مدارس علمیه و با حداقل امکانات تحصیل کرده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که طلاب باید قدر فرصت‌ها را بدانند و از آن در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرند، گفت: طلبه باید همه فرصت‌های خود را وقف علمی آموزی در حوزه کند.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب مباحثه و مطالعه در طول روز را جدی‌تر بگیرند، بیان داشت: این سنت‌های مهم حوزه عامل تقویت بنیه علمی طلاب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی در طول دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: رشد اخلاقی و تربیتی در حوزه یک اصل مهم است و طلاب در طول دوران تحصیلی باید به آن توجه داشته باشند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات