۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۲۰۴۲۶
با حضور 200 طلبه؛

آزمون ورودی مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد برگزار شد

آزمون ورودی مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد برگزار شد
مدیر مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد از برگزاری آزمون کتبی سطح ۲ و۳ این مؤسسه با حضور بیش از 200 طلبه خبرداد و گفت: از این تعداد 70 نفر به مصاحبه علمی دعوت می شوند.

حجت الاسلام مرتضی محیطی مدیر مرکز تخصصی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) شعبه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری آزمون کتبی نخستین دوره پذیرش این مرکز علمی خبرداد و گفت: موسسه دارالاعلام شعبه مشهد یکی از مراکز تخصصی سطح۲و۳ حوزه علمیه خراسان محسوب میشود که با تاکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همکاری صمیمانه مسؤولین محترم مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی افزود: آزمون کتبی ورودی مؤسسه روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در محل حسینیه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مشهد برگزار شد که در نخستین دوره پذیرش سطح ۲ و۳ موسسه دارالاعلام شعبه مشهد بیش از ۲۰۰ نفر از استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به صورت اینترنتی ثبت نام کرده بودند.

حجت الاسلام محیطی در ارتباط با پذیرش مرکز تخصصی دارالإعلام مشهد افزود: پذیرش طلاب در این مرکز تخصصی از بین طلاب پایه هفت به بالا صورت میگیرد و پس از اعلام نتایج آزمون کتبی به میزان سه برابر ظرفیت یعنی حدود 70 نفر به مصاحبه علمی دعوت می شوند، از این تعداد بین 20 تا 25 نفر برای تحصیل در دوره بلند مدت پذیرفته می شوند؛ ملاک قبولی در آزمون کتبی نیز پاسخ صحیح به بیش از نیمی از سؤالات است.

مدیر مؤسسه دارالإعلام شعبه مشهد در توضیح دوره بلند مدت چهار ساله نیز یادآور شد: این دوره هشت ترم دارد که دانش پژوهان پذیرفته شده در ترم نخست با فرق و مذاهب اهل سنت آشنا می شوند و جریان شناسی سلفیت را آموزش می بینند، ترم دوم مبانی و روش دین شناسی سلفیت را یادمی گیرند و در ترم سوم دیدگاه های خاص سلفیان را به بحث و بررسی می گذارند.

وی اضافه کرد: ترم چهارم عقاید و آموزه های خاص شیعه آموزش داده می شود، ترم پنجم اختصاص به آموزش و تحقیق روی مبانی فقهی مورد اختلاف بین شیعه و غیر شیعه دارد؛ ترم ششم مهمترین مسائل مطرح در حوزه سلفیت و شیعه مورد بحث و نقد قرار می گیرد و دو ترم هفت و هشت به نوشتن پایان نامه اختصاص می یابد.

حجت الاسلام محیطی با بیان این که کلاس های این مرکز به صورت کاملا کارگاهی و پژوهش محور برگزار می شود، گفت: به طلاب حاضر در این مرکز پس از چهار سال مدرک تخصصی سطح۲و۳ حوزه علمیه خراسان اعطا میشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقاتی دارالاعلام با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 1389،  با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، در قم فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مکارم آغاز کرده است و اکنون در شهرهای شیراز، اهواز و مشهد شعبه دارد./1330/ج

ارسال نظرات