۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۴۶۸
مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا:

طلبگی آغاز تولدی دوباره است

طلبگی آغاز تولدی دوباره است
حجت‌الاسلام‌ اخوی با بیان اینکه طلبگی آغاز تولد و زندگی دوباره است، گفت: رسالت طلبگی رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای خدا بر دوش ما گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی در نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا(س) که تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به طلاب جدیدالورود و خانواده‌های آنان، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی، عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ما دوست داریم که شیعیان و پیروان ما این صفات را داشته باشند، عاقل، فهمیده و فقیه، حلیم و بردبار و شکیبا باشند، صادق باشند و وفای به عهد داشته باشند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: یکی از فضیلت‌هایی که در روایات برای انسان شمرده شده، اهل علم بودن است و ما این صفت را در دنیای طلبگی مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اخوی تصریح کرد: رسالت طلبگی رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای خدا بر دوش ما گذاشتند، طلبگی شغل نیست بلکه یک وظیفه است و ما در این مسیر مسئولیت‌هایی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی به روایتی در باب تحصیل علم اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «من خرج من بیته لیلتمس بابا من العلم لینتفع به و یعلمه غیره کتب الله له بکل خطوة عبادة ألف سنة صیامها و قیامها؛ هر کس از خانه اش بیرون رود تا دانشی یاد گیرد که خود بهره مند شود و به دیگری بیاموزد خدای متعال به هر قدمش ثواب عبادت هزار سال روزه و نماز را به او اعطاء می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه آغاز طلبگی تولد و زندگی دوباره است، تصریح کرد: طلاب در آغاز طلبگی با  فضا و شرایط جدیدی روبرو می‌شوند که باید به شرایط و مسیر آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی خطاب به والدین طلاب، گفت: ما والدین وظیفه داریم که فرزندان خود را درست تربیت کنیم و آنان را به راه راست هدایت کنیم و اگر والدین شرایط مناسبی برای فرزندان خود فراهم نکنند، مورد خشم الهی قرار می‌گیرند.

وی افزود: والدین وظیفه دارند شرایط تحصیل علم، تهذیب و تزکیه نفس، کسب معنویت و اخلاق را برای فرزندان خود فراهم کنند و باعث رشد اخلاقی، اجتماعی، شخصیتی و روانی آنان شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) ادامه داد: ما والدین برای اینکه وظیفه خود را به درستی انجام دهیم باید به نکاتی توجه کنیم، از جمله علاقه مند به این مسیر باشیم، اگر فرد انگیزه و علاقه داشته باشد، فرزندان خود را به درستی هدایت می‌کند و در این مسیر می‌تواند یاریگر فرزند خود باشد.

حجت‌الاسلام‌ اخوی تأکید کرد: در مسیر طلبگی، راه سخت و طولانی در پیش داریم و مشکلات و فراز و نشیب‌های زیادی دارد، بنابراین اگر ما علاقه داشته باشیم، سعه صدر، صبر و حوصله داشته باشیم، فرزندان ما هم صبور خواهند بود.

وی، تعدیل انتظارات را از دیگر وظایف والدین دانست و افزود: فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که خودشان مسیرشان را پیدا کنند، وابسته به والدین، استاد و دیگران نباشند و در حین حمایت‌های عاطفی و مادی به آنان استقلال دهیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: بانوان طلبه در آینده می‌خواهند مبلغ شوند و رسالت بزرگ تبلیغ دین را به عهده بگیرند، بنابراین والدین باید اقتضائات روحی، روانی، اجتماعی و جوانی فرزندان خود را در نظر بگیرند تا در این مسیر موفق شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی در ادامه به فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال ۹۳ تا کنون به صورت رسمی و تخصصی فعالیت دارد و در ۱۰  سطح مختلف در حیطه‌های مشاوره‌های اخلاقی اعتقادی، مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، درمانگری اختلالات، روان‌سنجی، آموزش مهارت‌های زندگی، روانپزشکی و مددکاری، آماده خدمت‌رسانی است.

وی اظهار داشت: طلاب و خانواده‌های آنان برای مشاوره به ویژه مشاوره‌های تحصیلی، ازدواج و خانواده می‌توانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند و یا با تماس تلفنی از مشاوره کارشناسان این مرکز بهره مند شوند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
خبررسانیتان از جامعه الزهرا کم و ضعیفه.
1
0
صابر طریقتی
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
البته باید به اینمعنا اعتنا داشته باشید که با وجود اینکه فمینیسم ایرانی مدت‌ها است به دنبال ترویج ایده‌های ضد خانواده در جوانان کشور است، اختلاف‌های شدید میان فعالان این جریان، حکایت از نبود ایده‌ای با پشتوانه فکری میان آنها دارد.
النصر قریب 2019
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم
0
0