۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۵۰۸
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

بودجه شهرداری برای اربعین مثل گوشت قربانی است

بودجه شهرداری برای اربعین مثل گوشت قربانی است
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: حتی در گذشته، برخی تصمیماتی گرفته می‌شد که در ستاد اربعین دقیقا در اجرا ۱۸۰ درجه فرق می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین زنجان اظهار کرد: همواره در مطالب دوستان دیده‌ایم که بیان کرده‌اند زنجان امتیازات بسیاری دارد و ماها معتقدیم در خاورمیانه بی‌نظیر هستیم منتهی یا خاورمیانه را ندیده‌ایم یا معنای بی‌نظیر را نمی‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: آفت این مسئله متعدد است و خیلی راحت همدیگر را قبول نداریم و حرف بزرگتر را هم گوش نمی‌دهیم چون هرکدام خودشان را در خاورمیانه بی‌نظیر می‌دانند و خودشان را برتر از همه می‌دانند.

وی گفت: همین کاشان یک شهرستان کوچک است و پنج برابر ما هزینه می‌کند، در حالی که فقط یک ستاد می‌زند و به چند هزار نفر خدمات می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: آرزو بر دلمان ماند که یک نفر پیشگام شود و این کار را انجام دهد و انسجامی ایجاد کند، اگر امام حسین (ع) برای خدا شهید شده است ما هم باید برای امام حسین (ع) فعالیت کنیم، آموزه‌هایی که خواندیم و آنهایی که پای منبر برای مردم خواندیم جور در نمی‌آید.

وی افزود: در نتیجه برخی از هیأت‌ها دو یا سه روز هستند و بحث پول گرفتن آنها را از دستگاه‌ها نیز مطلع هستم با هیچ معیاری جور نیست. است، کلمه من، ستاد من، هیأت ما تشکیلات ما و ... یکی از آفت‌های بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همواره این بوده است که این من‌ها به ما ضربه زدهوی گفت: حتی برخی تصمیماتی گرفته می‌شد در ستاد اربعین دقیقا در اجرا 180 درجه فرق می‌کرد و حالا آقای شهردار زیاد باز نکرد، مثلا در شهرداری پولی که در نظر می‌گیرند، عین گوشت قربانی است، حالا نمی‌دانم به این شهردار رسیده یا نه، که اگر تصویب نکنی استیضاحت می‌کنیم و حداقل به شهرداران قبلی دو بار سه بار گفته شده و مکالمات جلسه را بنده شنیده‌ام، یعنی این مقدار را باید به آن بدهی و اگر ندهی استیضاحت می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که زنجان پایتخت شور و شعور حسینی یک موکب، یک ستاد، یک تصمیم گیری و یک برنامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: عملا بنده فکر نمی‌کنم 20 موکب ستاد اربعین از آنها حرف شنوی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر سهمیه مورد نیاز هیأت‌های عزاداری تامین شده است.

ناصر غفوری تصریح کرد: هم اکنون در سطح استان ۴۰۲ تن برنج، ۲۰۱ تن شکر، ۵۰ تن قند، ۶۷ تن گوشت مرغ، ۱۳۴ تن گوشت منجمد و ۴۰۲ تن روغن تهیه و تأمین شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه مقرر شده است، توزیع اقلام از طریق سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات