۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۵۱۰

برگزاری ۲۵ مراسم ویژه دهه دوم محرم در کردستان

برگزاری ۲۵ مراسم ویژه دهه دوم محرم در کردستان
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری ۲۵ مراسم ویژه دهه دوم محرم در کردستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، نورعلی خزاعی امروز  اظهار کرد: در دهه دوم محرم 75 هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت خواهند داشت و 25 مراسم را در سطح هیئات، مهدیه و حسینیه‌های استان برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد مداحان و مبلغین فعال در این ایام بیان کرد: 75 مداح و 35 مبلغ و مبلغه نیز در برنامه‌های دهه دوم ایام محرم‌الحرام فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری 75 روضه خانگی و اجرای 12 مراسم دعای ندبه، دهای توسل و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان کردستان در دهه دوم محرم‌الحرام است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با تقدیر از هیئات مذهبی استان در برگزاری برنامه‌های دهه اول محرم به ویژه برنامه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی عنوان کرد: امسال 400 هیئت مذهبی استان برنامه‌های دهه اول محرم را اجرا کردند.

خزاعی استقبال عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را از برنامه‌های تاسوعا و عاشورا قابل تحسین دانست و گفت: امسال استقبال گسترده‌ای از سوی عموم مردم از برنامه‌های عزاداری انجام گرفت.

وی به تهیه دو هزار برگ تراکت ویژه محرم، تهیه پوستر، بنر و شال مشکی برای هیئات مذهبی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های ایام محرم 30 بازرس به برنامه‌های ویژه این ایام اعزام شدند که این بازرسان را روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کردستان، کانون مداحان استان و مسوولان هیئات مذهبی کردستان تشکیل می‌دادند.

وی بیان کرد: اعزام بازرسان به دلیل کنترل آسیب‌های اجتماعی عزاداری‌ها و همچنین نظارت بر نحوه عزاداری‌ها انجام گرفت./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات