۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۲۰۸۴۶
رییس مرکز خدمات حوزه:

فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است

فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است
رییس مرکز خدمات حوزه ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید برای حوزویان سال پر برکتی باشدوطلاب بتوانند نسبت به امر تعلیم، تهذیب وظایف خودرا بهتر از سال‌های گذشته انجام دهند.

به  گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه  علمیه در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید برای حوزویان سال پر درخشش و پر برکتی باشد و طلاب و روحانیون بتوانند نسبت به امر تعلیم، تهذیب و خدمت‌رسانی به مردم وظایف خود را بهتر از سال‌های گذشته انجام دهند.

وی گفت: کشور و مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و طلاب و روحانیون به این دلیل که جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند با مشکلات بسیاری زندگی می‌کنند.

رییس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه در این شرایط، مرکز خدمات احساس و مسئولیت مضاعفی دارد، افزود: از خداوند متعال و از حضرت ولی عصر(عج) استمداد می‌کنیم که به ما این توفیق را عنایت کنند بیشتر از گذشته با دلسوزی و خیرخواهی و تلاش مضاعف در خدمت طلاب و روحانیون باشیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که مبلغان علوم دینی با دغدغه کمتری به وظیفه خود عمل کنند و استادان حوزه نیز با نگرانی کمتری به تدریس بپردازند و طلاب با امنیت خاطری نسبی به درس و بحث خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و اهداف حوزه است گفت: بر اساس این رویکرد تلاش می‌کنیم آنهایی که نقش بیشتری در انجام وظیفه و رسالت طلبگی و حوزوی دارند در بهره‌مندی از خدمات در اولویت باشند.

حمایت از طلاب مناطق محروم از رویکردهای هدفمندی خدمات است

وی بیان کرد: حمایت از طلاب مناطق محروم که ایثارگرانه در این مناطق خدمت می‌کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در راستای رویکرد هدفمندی خدمات است.

رییس مرکز خدمات حوزه گفت: تکریم معمرین و از کارافتادگان که دیگر توان ندارند برای خدمت تلاش کنند از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات است و برای همین منظور مدیران مراکز خدمات به صورت دوره‌ای با آنها دیدار می‌کنند و احوالشان را می‌پرسند.

وی به منشور سه ضلعی منابع مرکز خدمت اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای منابع مرکز خدمات بخش حاکمیتی است؛ حاکمیت همانطور که در قبال دانشگاه‌ها و مراکز علمی مسئولیت دارد در قبال مراکز حوزوی نیز مسئولیت دارد و به آنها توجه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در دل مردم جای داشته و با کمک مردم معیشتش تأمین شده است، افزود: ضلع دوم این منشور مردم هستند؛ ارتباط با مردم برای حوزه یک اصل است و سابقه و ریشه تاریخی این ارتباط باید حفظ شود، مردم باید احساس کنند که در زندگی روحانیت سهیم هستند و نقش دارند.

توانمندسازی معیشتی خانواده ها در طرح قرارگاه حضرت خدیجه(س)

رییس مرکز خدمات حوزه به بحث توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب به عنوان ضلع سوم این منشور اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه خانواده‌های روحانیون، آنها حرفه‌ای را یاد بگیرند تا حداقل بتوانند هزینه‌های زندگی خود را کم کنند و به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

وی به تأسیس قرارگاه حضرت خدیجه(س) در مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: این قرارگاه با الهام از حمایت‌های حضرت خدیجه از رسول‌الله(ص) ایجاد شده است تا شرایطی فراهم شود که خانواده‌ها به کمک همسرانشان بشتابند و بخشی از سختی معیشت را از دوش طلاب عزیز بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، گفت: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای خانوادگی با هدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده، کارگاه‌های مشاوره ویژه زوج‌های جوان طلبه و همایش تلبس جهت آشنایی خانواده‌ها طلاب تازه تلبس با شرایط تعمم از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای خانواده‌ها است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: مرکز خدمات، طلاب خواهر، برادر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و اهل تسنن و همچنین جمع دیگری از طلاب که در این چارچوب‌ها نیستند مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: مرکز خدمات چتر امینی است که همه قشرهای روحانی را تحت پوشش دارد به‌استثنای کسانی که در جایی شاغل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات در بخش سلامت و درمان گفت: با فعالیت‌های مرکز خدمات در حوزه درمان بخش مهمی از دغدغه‌های طلاب و روحانیون کم شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها ازجمله رویکردهای مورد تأکید مرکز خدمات در زمینه بهداشت و سلامت است؛ برگزاری کارگاه‌های بهداشت و سلامت ویژه حوزویان و خانواده‌ها و سنجش سلامت اساتید و طلاب از جمله برنامه‌های مرکز خدمات در راستای این رویکرد است.

رییس مرکز خدمات حوزه گفت: امیدواریم مرکز خدمات بتواند در این شرایط سخت به وظیفه خود در یاری طلاب و روحانیون عمل کند و برای موفقیت در این امر نیازمند دعای خیر شما هستیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته خدمت کنیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات