۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۱۰۴۷
کارشناس فرق و مذاهب:

اهل سنت واقعی شیفته امام حسین هستند

اهل سنت واقعی شیفته امام حسین هستند
حسینی با اشاره به حضور اهل سنت در مراسم اربعین تأکید کرد که اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در بین اهل تسنن واقعی جایگاه ویژه ای دارند و ما در بین آنها دشمن اهل بیت(ع) نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح روز پنجشنبه در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

سید حسین حسینی کارشناس فرق و ادیان در نشست اربعین و تعمیق روابط ادیان و مذاهب که عصر امروز برگزار شد، با بیان این که 60 درصد مسلمانان جهان در کشورهای آسیای جنوبی و غرب آسیا هستند، اظهار داشت: اهل سنت و شیعیان برادرند و اگر کسی از ارتفاع بالا بر جهان اسلام و دول سلطه اشراف داشته باشد این فرمایش رهبر معظم انقلاب یا افرادی از جمله آیت الله سیستانی یا سید حسن نصرالله را درک می‌ کند که اهل سنت جان ما هستند.

وی با اشاره به این که برخی همواره به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی هستند، افزود: هدف از این دسیسه ها و برنامه ها چیزی جز بد بین کردن شیعه و سنی نسبت به هم نیست در حالی که هر دوی این مذهب می‌ توانند در کنار هم الگوی واحد جهان اسلام باشد، یعنی انشاءالله می توانیم روزی حجی منسجم و متحد داشته باشیم با نابودی آل سعود و استقرار نظام اسلامی.

حسینی با بیان این که اهل سنت در کشور ایران هرگز به دنبال توطئه علیه شیعه نیستند، گفت: میزان تولد فرزند در دهه شصت در سیستان و بلوچستان حدود ده فرزند برای هر خانواده بود ولی در دهه 90 به میانگین 3.5 رسیده است، بنابراین سخن دشمنان ما در این رابطه برای از بین بردن انسجام و وحدت است.

وی تصریح کرد: اگر قرار بود که مذهب عامل فرزند آوری زیاد باشد چرا این مسأله در کردستان اتفاق نیافتاده است؟ بنابراین در سیستان و بلوچستان با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته از هر پنج ازدواج چهار مورد خویشاوندی است و همه می‌ دانیم این نوع ازدواج بیشتر موجب باروری می‌ شود از این رو مذهب جایگاهی ندارد.

این کارشناس ادیان و مذاهب با اشاره به حضور مردم اهل سنت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: بدون شک اهل سنت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) علاقه مند هستند و در راهپیمایی اربعین نیز حضور خوبی دارند به همین جهت این حرکت بزرگ می‌تواند زمینه انسجام بیشتر دو مذهب بزرگ اسلامی را فراهم کند.

وی بیان داشت: جلسه ای با مولوی عبدالحمید در زاهدان داشتم و از ایشان در مورد رویکرد اهل سنت نسبت به قیام عاشورا و شاخصه های مهم تفاوت اهل سنت و وهابیت سؤال کردیم که وی مطالب مهمی را بیان کرد، از جمله گفت: اهل بیت(ع) و قیام عاشورا الگوی زندگی ما هستند و ما اهل سنتی نداریم که محب و دوست دار اهل بیت(ع) نباشند.

حسینی عنوان کرد: مولوی عبدالحمید این گونه بیان کرد که اهل سنتی که عشق و علاقه به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نداشته باشند را ما قبول نداریم و ای کاش ما بودیم و پشت سر ایشان قرار می‌ گرفتیم و می جنگیدیم و آنهایی که امام حسین(ع) را خارجی می‌ دانند اهل سنت نیستند.

وی با اشاره به دوستی اهل سنت نسبت به ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: ما در کشور دو فرقه اصلی اهل سنت یعنی شافعی ها و حنفی ها را داریم، در بین شوافع که حب اهل بیت(ع) ریشه و عمق زیادی دارد، در سیستان و بلوچستان که اکثر آنها حنفی هستند نیز غالبا به اهل بیت(ع) علاقه دارند./1330/ج

ارسال نظرات