۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۰۷۶
آیت الله حسینی بوشهری:

راهبرد دشمن فشار حداکثری برای قراردادن مردم در برابر نظام است

راهبرد دشمن فشار حداکثری برای قراردادن مردم در برابر نظام است
امام جمعه قم تصریح کرد: دشمننان می خواهند با فشار حداکثری، مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهد اما کور خوانده و مردم تا آخر در صحنه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: حضرت می فرماید دعای انسان یا در دنیا اجابت می شود، یا برای انسان در آخرت ذخیره خواهد شد و یا این که در پرتو دعا بلا از انسان دفع می شود.

وی افزود: از ملت عاشورایی برای سوگواری و عزاداری در دهه محرم تقدیر و تشکر می کنم، سخنرانان و مداحان و گویندگان در شهرهای مختلف کشور مردم را در فضای عاشورا قرار دادند و مردم را با آموزه های دینی آشنا کردند، امسال مجالس عاشورایی شور خاصی داشت و امیدواریم به برکت عشق به اهل بیت(ع) این کشور حسینی از گزند حوادث مصون بماند.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس از افتخارات ملت ایران است و ملت های دیگر از ایستادگی و مقاومت ایران درس گرفته اند؛ شجاعت، اعتماد به نفس و مقاومت ملت ایران در تاریخ ماندگار و ثابت شد که امدادهای غیبی الهی پشتیبان ملت است، روحیه معنویت گرایی در دوران دفاع مقدس موج می زد و فرهنگ بسیجی در میان جامعه از دفاع مقدس باقی ماند که باید حفظ شود.

وی با اشاره به مفهوم فرهنگ بسیجی ادامه داد: فرهنگ بسیجی این است که انسان سیاسی باشد اما از سیاست زدگی دوری کند، فرهنگ بسیجی یعنی انسان اهل بصیرت بوده اما از خود راضی نباشد، فرهنگ بسیجی به معنای جب حداکثری با پرهیز از تساها و تسامح است.

امام جمعه قم با اشاره به مسأله مذاکره با آمریکا ابراز داشت: ملت ما باید بداند که راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه ها صریحا می گویند می خواهند به ملت و مسؤولان ایران فشار حداکثری وارد کنند تا با مذاکره خواسته های خود را تحمیل کرده و به دنیا اعلام کنند که فشارها جواب داده است.

وی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب بارها هشدار دادند که با دولت بدعهد و ظالم آمریکا مذاکره نمی کنیم برای این است که دشمن نگوید فشار حداکثری جواب داده و ایران را پای میز مذاکره کشانده است، دشمن گاهی زمزمه هایی شنیده و طمع کرده است و می خواهد با فشار حداکثری، مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهد اما کور خوانده و مردم تا آخر در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شرط ایستادگی این است که از ظرفیت های داخلی و منابع کشور استفاده و ثابت کنیم فشارهای دشمن تأثیری نداشته است، با عنایت الهی اگر مسؤولان به جای بیرون به ظرفیت های داخلی نگاه کنند پیروزی قطعی نصیب ملت ایران خواهد شد.

وی با اشاره به حمله مقاومت یمن به پالایشگاه آرامکو در عربستان اضافه کرد: بعد از این حمله این سؤال را مطرح می کنند که عامل حمله کیست و  نمی خواهند بپذیرند که انصارالله و مردم مظلوم و قهرمان یمن این حمله را انجام دادند و دیگران را متهم می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که آمریکا و آل سعود 5 سال در یمن جنایت کرده اند، گفت: واقعا خنده دار است که می گویند حمله به آرامکو جنایت جنگی بوده است و باید بررسی شود آیا سلاح از ایران است یا خیر؟ چرا این بررسی درباره سلاح هایی که بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود صورت نمی گیرد؟

وی افزود: اگر دست از ظلم و جنگ بردارند و دست به کشتار مردم مظلوم یمن نزنند اینگونه تبعات را نخواهند داشت، یمنی ها ملتی هستند که قهرمانانه می جنگندو تسلیم نمی شوند.

امام جمعه قم اظهار داشت: روزی که مسؤولان اعلام کردند اگر نفت ما صادر نشود هیچ نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد دشمن خیال می کرد که تنگه هرمز را می بندیم اما نمی دانند که جبهه مقاومت و انقلابیون دنیا و کسانی که دشمن را می شناسند وارد صحنه خواهند شد و بزرگترین ضربه را به دشمن وارد می کنند، لازم نیست که تنگه هرمز را ببندیم چرا که امروز جبهه مقاومت به این بلوغ رسیدن که چگونه به شما ضربه وارد کند.

وی با اشاره به پیش رو بودن سال تحصیلی ادامه داد:  اقتدار و قدرت یک ملت در پرتو علم و دانش است، اگر در صنایع دفاعی و موشکی حرف اول را می زنیم به دلیل علم و دانش دانشمندان جوان است و حوزه و دانشگاه نباید از تحصیل علم غفلت کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با اشاره به عظمت مراسم اربعین ابراز داشت: اربعین راهپیمایی بی نظیر در تاریخ است که سبب گسترده تر شده معرفت حسینی شده و زمینه تمدن اسلامی در پرتو حرکت اربعین فراهم  می شود.

وی عنوان کرد: در اربعین شیعه، سنی و پیروان سایر ادیان عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) اعلام می کنند و چنین مسأله ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد، از ملت عزیز عراق به دلیل مهمان نوازی و پذیرایی گرم از زوار و از دولت عراق برای تسهیل امکانات تشکر می کنیم، امیدواریم مراسم اربعین امسال باشکوه تر از گذشته برگزار شود و خاری در چشم دشمنان باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
محمد قمین
ارسال نظرات