۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۲۱۲۵۴
استاندار لرستان:

دفاع مقدس از عناصر اصلی رسیدن ما به قدرت ملی است

دفاع مقدس از عناصر اصلی رسیدن ما به قدرت ملی است
استاندار لرستان دفاع مقدس را از عناصر اصلی رسیدن ما به قدرت ملی عنوان کرد و گفت: اینکه آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد، به خاطر قدرت ملی، دفاعی و بازدارندگی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، موسی خادمی، استاندار لرستان، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان، گفت: در سال 59 در چنین روزی رژیم انقلاب اسلامی که در مرحله تثبیت اولیه خود بود و با وجود مشکلات داخلی روبرو بود، صدام به عنوان یک خطر خارجی به ایران حمله کرد.

وی افزود: در آن شرایط کشور رهبرانش باید دچار اضطراب جدی می شدند، اما امام راحل فرمود نگران نباشید دیوانه ای سنگی در چاه انداخته است، این آرامش امام خمینی(ره) آرامش را در ملت ترزیق کرد و به دفاع از سرزمین، دین و انقلاب پرداختند.

استاندار لرستان ادامه داد: امام راحل در باب دفاع مقدس و جنگ تحمیلی فرمودند جنگ نعمت است، جنگ با وجود اینکه با خود سختی، شهادت و ویرانگری دارد، زیرساخت ها را از بین می برد و به اقتصاد ضربه می زند اما جنگ به معنای واقعی برای انقلاب نعمت بود.

وی با بیان اینکه هر کشور و نظامی برای خود منافعی با عنوان منافع ملی که برگرفته از آرمان ها و اهداف کشور است، تعریف می کند، خاطرنشان کرد: تعریف منافع ملی به تنهایی کافی نیست چون ممکن است منافعی تعریف کنید و پیگیر باشید و اما دسترسی و تأمین منافع ممکن نخواهد بود مگر مفهوم قدرت ملی را تعریف کنید.

خادمی عنوان داشت: ما منافع ملی را در انقلاب و آرمان های انقلاب تعریف کردیم، ما نظامی هستیم که سلطه را نمی پذیریم، زیر بار سلطه نمی رویم و دنبال گسترش عدالت در جهان هستیم و عملی کردن آن نیازمند قدرت ملی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از عناصر اصلی رسیدن ما به قدرت ملی است، یادآور شد: قدرت ملی شامل مؤلفه های سخت و نرم می شود، در حوزه سخت قدرت ملی که مهم ترین چهره قدرت ملی و بازدارندگی است به یمن فعالیت هایی که در دفاع مقدس در مجموعه نیروهای مسلح شروع شد، امروز در حوزه نظامی از یک کشور خریدار و بهره بردار به یک کشور تولید کننده، مبتکر و پیشرو تبدیل شدیم، اگر امروز آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارند به دلیل قدرت بازدارندگی ما و ترسی که از قدرت نظامی و قدرت سختی که حاصل دفاع مقدس ما است، دارد.

استاندار لرستان بیان داشت: ایران اسلامی امروز در ابعاد سخت قدرت ملی جایگاه بالایی دارد، آثار ملی دفاع مقدس ارزش های شکل گرفته در دفاع مقدس به افزایش قدرت نرم تأثیر گذاشته است، اثر منطق ایران که بخشی از قدرت ملی است.

وی با اشاره به اینکه رهبری با شکوه و با صلابت ایستاده و عالمانه کشور اداره می کند از آثار  قدرت نرم است، افزود:  قدرت رشد یافته ایران امکان دسترسی به منافع را فراهم کرده و همه از ثمرات دفاع مقدس است، دفاعی که همه ملت ایران سهیم بوده و لرستان و مردم استان بیشترین سهم را در دفاع مقدس داشتند.

خادمی بیان کرد: امروز نیز استان لرستان نیازمند کمک و مساعدت در حوزه اقتصادی هست، لرستانی که در دفاع مقدس نقش ایفا کرد در سال های پس از آن نیز باید از نعمات دفاع مقدس بهره مند شود./9451/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات