۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۲۱۳۰۸
مدیر مدرسه المهدی مسجدسلیمان:

حوزه برنامه مدونی نسبت به مدرک و آینده شغلی طلبه‌ها داشته باشد

حوزه برنامه مدونی نسبت به مدرک و آینده شغلی طلبه‌ها داشته باشد
حجت الاسلام ساری گفت: حوزه علمیه برنامه مدونی نسبت به مدرک و آینده شغلی طلبه‌ها داشته باشد.
حجت الاسلام امین ساری، مدیر مدرسه المهدی مسجدسلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی در راستای آشنایی طلاب جدید الورود به حوزه با هویت طلبگی، کارکرد طلبه و حوزه است، اظهار داشت: طلبه با حضور در دوره مذکور شناخت کامل‌تر و جامع تری از حوزه و هویت خود خواهد داشت و ابهامات در ذهن را برطرف می‌کند.

مدیر مدرسه المهدی مسجدسلیمان بیان داشت: حوزه علمیه در حد توان و وسعت، تلاش‌هایی برای آشنایی طلاب با هویت طلبگی انجام داده است، اما برخی طلاب نمی‌خواهند به وظایف و کارکرد روحانیت، تن دهند و حوزه را آن طور که خود می‌خواهند، تعریف کنند.

حجت الاسلام ساری عنوان داشت: حوزه باید برنامه مدونی نسبت به مدرک و آینده شغلی طلبه‌ها داشته باشد، یک طلبه هنگام رسیدن به پایه پنجم باید از خدمات مشاورانی که مرکز مدیریت تعیین می‌کند، بهره ببرد تا با وظایف طلبگی و استعداد خود آشنا شود.

وی با بیان اینکه برخی طلاب چشم بسته تحصیل در دانشگاه را انتخاب می‌کنند، گفت: حوزه با استعدادسنجی طلاب، استعدادشان را در هر کدام از رشته‌های تخصصی شکوفا و ادامه درس و یا روی آوردن به شغل را به آن‌ها بیان کند تا در نهاد‌های فرهنگی ادامه فعالیت‌های طلبگی را انجام دهند./۹۴۵۶/ت303/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حاتم شرفی
ارسال نظرات