۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۲۱۳۵۸
تحلیلگر مسائل سیاسی کشور مطرح کرد؛

تشکیل امت واحده مهمترین استراتژی سال رهبر انقلاب

تشکیل امت واحده مهمترین استراتژی سال رهبر انقلاب
امیدوار تشکیل امت واحده را مهمترین استراتژی سال رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: نظام سازی مقدم بر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیدوار تحلیلگر مسائل سیاسی کشور، امروز در نشستی که همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر برگزار شد، به تحلیل مسائل سیاسی کشور پرداخت و گفت: انسان نسبت به اولیاء الله از نظر قرآن سه وظیفه برعهده دارد.

وی افزود: خداوند در سوره مائده آیه 55 نخستین وظیفه انسان را نسبت به اولیاء الله و وظیفه ولایت بیان می کند؛ انسان با پذیرش ولایت قبول می کند که خلیفه الهی ولی او است بر همین اساس با عنایت الهی پیوندی عمیق بین او و ولی برقرار می شود.

امیدوار با استناد به سوره نساء آیه 59 به دومین وظیفه اشاره کرد و ادامه داد: پس از آنکه انسان با ولی ارتباط برقرار کرد وظیفه دیگری بر او مترتب می شود و آن اطاعت عملی از ولی است و پس از این مرحله سومین وظیفه شامل مودت نسبت به اولیای الهی می شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور با استناد به کلام رهبر انقلاب، مبنی بر اینکه مودت نسبت به اولیای الهی مانع از بین رفتن دو وظیفه نخست می شود، اظهار داشت: مودت انسان را در مسیر عمل قرار می دهد مثل راهپمیای اربعین که سراسر مودت همراه با عمل است.

وی ادامه داد: مودت باعث می شود که مردم تحت راهنمایی یک عالم دین، علیه رژیم طاغوت قیام کنند و همین مودت باعث می شود 8 سال دفاع مقدس توام با استقامت و بردباری برای یک ملت به ثبت برسد و یا 72 یار در کربلا به شهادت برسند.

امیدوار با اشاره به اینکه کوفیان ولایت شناس بودند اما اهل مودت نسبت به اولیای الهی نبودند، گفت: مدیریت امروز می گوید یک مدیر خوب نیازمند دو الزام محکم است نخست اینکه حکم او به قدری محکم باشد که تمام زیر دستان حکم او را قبول داشته باشند؛ ولایت دارای چنین شاخصه ای است.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: همچنین مدیر به گونه ای جاذبه داشته باشد که دستور او اطاعت شود؛ علم مدیریت قائل بر آن است که مدیر باید با زیر دستان خود رفیق باشد تا او در نهایت لذت اطاعت شود؛ این همان مودت است.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله در سخنرانی شب تاسوعا چنین بیان می کنند امروز اباعبدالله زمان رهبر انقلاب است؛ ما پیرو امام راحل هستیم که فرمودند ولایت فقیه شعبه ای است از ولایت انبیاء؛ پس اطاعت از ولی فقیه عین اطاعت از معصوم، نبی و خداوند متعال است.

امیدوار با تاکید بر اینکه اطاعت از امام خامنه ای واجب است، اظهار داشت: همچنین سیدحسن نصرالله گفتند ما شیفته و دلباخته ایشان هستیم و معظم له را ولی خود می دانیم، امروز خیمه اباعبدالله، خیمه رهبری است و تک تک ما وظیفه داریم نگذاریم اشقیای زمان به خیمه اباعبدالله نگاه منفی و سوء داشته باشند.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور ادامه داد:  این نگاه ما نیز هست، اما آیا دقت داریم که غیر مودتی که نسبت به رهبری داریم آن دو مورد دیگر را هم داشته باشیم!؟ همه با حسرت می گوییم ای کاش در کربلا بودیم و شهید می شدیم! امروز همه ما موظف هستیم بدانیم چقدر از ولی اطاعت داریم.

وی افزود: ما نسبت به مودت خوب عمل کردیم ولی در اطاعت عملکرد قابل توجهی نداشتیم، وقتی «ولی» بر روی منبر صحبت می کند گویی که معصوم در حال سخنرانی است پس دقت و توجه به کلام ایشان بر همه واجب است.

امیدوار با بیان اینکه بیانیه گام دوم در اصل اعتراض رهبر معظم انقلاب به عملکردها است، ابراز کرد: در این بیاینه حضرت آقا به اینکه از کجا آمده ایم؟ حکومت طاغوت پهلوی چه بود؟ در سال 57 ملت چه وضعیتی داشتند؟ جنگ چگونه پشت سر گذاشته شد؟ اشاره می کنند؛ این نشان می دهد که اگر مبلغان وظیفه تبلیغ را درست انجام داده بودند نیازی نبود حضرت آقا به این مطالب اشاره کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: سال 42 امام راحل به جمع اعتراض دارند و می فرمایند امید من به دبستانی‌ها است یا در جای دیگر می فرمایند: سربازان من همچنان در گهواره ها هستند؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب می فرمایند: نگاهم به جوانان است.

وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب سخن از جهاد، جهاد علمی و غیره به میان آوردند متاسفانه عملکرد ما خوب نبود. در جهاد بحث سن مطرح نیست و همه سنین از پیر تا جوان می توانند به عرصه جهاد بیایند؛ آیا با سخنان ولی درباره جهاد ما جهادی عمل کردیم؟

امیدوار اضافه کرد: اما از این به بعد باید تک تک برنامه هایمان را با بیانیه تطبیق دهیم؛ لازم است برنامه بگذاریم و سیره رهبری را بخوانیم و کلام ایشان را که یقین داریم کاملا درست و صحیح است مورد مطالعه و تحقیق قرار دهیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور بیان داشت: امروز دشمن سعی دارد مانند روز عاشورا نگذارد سخن و کلام ولی به گوش مردم برسد. در روز عاشورا نگذاشتند حضرت  سخنرانی کنند و نماز حضرت نمود پیدا کند.

وی افزود: خطبه های نماز عید فطر شدیدا کوتاه بود و در همین خطبه کوتاه سه یا 4 دقیقه ای مهمترین برنامه استراتژی جهان اسلام را بیان فرمودند اما دشمنان بلافاصله اذهان عمومی را با مسائل دیگر پر کردند تا توجهی به کلام رهبر نداشته باشند؛ حضرت آقا فرمودند امسال باید امت واحده اسلام را تشکیل دهیم، این مهمترین استراتژی سال است.

امیدوار ادامه داد: بعد از بیانیه گام دوم حضرت آقا کلام مهمی داشتند که مخاطب شما، بنده و امثال ما هستند، معظم له در دیدار 23 اسفند 97 مجلس خبرگان فرمودند: هرکس تریبون دارد برود و این را برای مردم تبیین کند؛ اگر ما در این زمینه کوتاهی داشته باشیم از حوزه پیشرفت کشور عقب می مانیم. هرجا که ما از صحبتهای رهبری غافل شدیم عقب ماندیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور درباره دفاع مقدس بیان داشت: امام راحل معتقد بودند که انقلاب اسلامی مقدمه تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است که قبل از آن باید نظام سازی صورت بپذیرند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات