۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۲۱۴۷۷
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

سال جدید تحصیلی مؤسسه امام خمینی آغاز شد

سال جدید تحصیلی مؤسسه امام خمینی آغاز شد
سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی آغاز شد.

تحصیل بیش از هزار و 500 دانش پژوه در مؤسسه امام خمینی(ره)

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: امسال نسبت به سال گذشته در زمینه ثبت نام کننده، آزمون دهنده و میزان قبولی شرکت کنندگان رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و 592 نفر مجموع دانش پژوهان این مؤسسه بوده و تا کنون 4 هزار و 247 نفر از مؤسسه ما فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام موسوی نسب تأکید کرد: میزان ساعات مطالعه دانش پژوهان در سال گذشته در مقطع کارشناسی 96 هزار و 644، در مقطع کارشناسی ارشد 66 هزار و 294 و در مقطع دکتری 149 هزار و 88 بوده است و این یعنی هر دانش پژوه در مقطع کارشناسی ماهیانه 42 ساعت، در مقطع ارشد 66 ساعت و در مقطع دکتری 157 ساعت به طور متوسط مطالعه کرده است.

معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: اگر بخواهیم در جریان آموزش و تحصیل و رسالاتی که داریم موفق باشیم، باید به عوامل و موانع موفقیت در مسیر طلبگی توجه داشته باشیم.

امروز در عمق وجدان نسل جوان دنیا سؤال های فطری نسبت به هدف آفرینش وجود دارد

در ادامه آیت الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: امروز نیاز به درک مسائلی همچون هدف آفرینش و ماهیت انسان نسبت به گذشته بسیار بیشتر بوده و عوامل سرگرم کننده و منحرف کننده از این مسائل نیز بسیار گسترش یافته است، بنابراین ما باید نسبت به پاسخگویی شبهات جوانان توجه داشته باشیم؛ قلوب جوانان از آمادگی بسیاری برای پذیرفتن حق و پیمودن مسیر بندگی و حق دارا هستند، از این رو رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به مسائل جوانان دارند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امروز جوانان جامعه و جهان نسبت به نیازهای فطری خود دغدغه بیشتری نسبت به گذشته دارند، ابراز کرد: در حال حاضر علما و دانشمندان دینی بزرگی وجود دارند که می توانند به سؤالات فطری جوانان پاسخ داده و آنها را قانع سازند؛ یکی از برکات جامعه ما این است که می تواند به نیازهای فطری جوانانش پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز در عمق وجدان نسل جوان دنیا سؤال های فطری نسبت به هدف آفرینش وجود دارد، مطرح کرد: به برکت انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه زمینه ای برای پاسخ به اینگونه سؤالات فراهم شده است؛ شرایط کنونی و جو علمی حوزه های علمیه نسبت به گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است و برخی نباید گمان کنند حوزه های علمیه همیشه به همین صورت کنونی بوده است./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات