۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۴۹۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

زیارت قبر امام حسین افضل بر زیارت امام حاضر واجب الاطاعه است

زیارت قبر امام حسین افضل بر زیارت امام حاضر واجب الاطاعه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای کربلا بالاترین مقام را دارند، گفت: زیارت قبر امام حسین(ع) افضل بر زیارت امام حاضر واجب الاطاعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته که در حسینیه بیت الزهرا(س) برگزار شد، گفت: آیات و روایات معیاری برای سنجیدن اعمال است.

وی افزود: انسان با آیات و روایات می تواند اعمال خود را ارزیابی کند تا بتواند از جایگاه اخروی خود مطلع شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: تا زمانی که در عالم دنیا هستید خود را بسنجید بیش از آنکه سنجیده شوید؛ خداوند انسان را در عالم قیامت مورد سنجش قرار می دهد و اگر آدمی در این ارزیابی شکست بخورد دیگر فرصتی برای جبران پیدا نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان عبد و متکلف آفریده شده است، ابراز کرد: خداوند انسان را به زیباترین قوام آفرید تا بتواند به سمت عالم ملکوت توجه داشته و به سوی سعادت حرکت کند؛ انسان اگر نسبت به عالم رفیع ملکوت بی توجه باشد در پست ترین جایگاه قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان در عالم دنیا موظف به ارزیابی اعمالش است، اظهار داشت: انسان باید خودش را با میزان قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) مورد ارزیابی قرار دهد تا بداند در کدام نقطه قرار دارد آیا به سمت دوزخ حرکت می کند یا در جهت رسیدن به بهشت گام بر داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان تجلی تمام علوم خداوند است، عنوان کرد: هنگامی که خداوند از روح خود بر انسان دمید او را در جایگاه خلیفةاللهی قرار داد برای همین انسان تجلی تمام علوم خداوند است؛ انسان به عالم ملکوت تعلق دارد و با اعمال صالح است که می تواند به بهترین جایگاه عالم ملکوت دست یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا به عالم ملکوت پیوند دارند، اظهار داشت: شهدا به قدری نزد خداوند مقام و جایگاه دارند که بدون غسل و کفن می توان آن بزرگان را دفن کرد؛ شهدای کربلا از میان تمام شهدای عالم بالاترین مقام دارند.

وی با بیان حدیثی مبنی بر اینکه زیارت قبر امام حسین(ع) افضل بر زیارت امام حاضر واجب الاطاعه است، اظهار داشت: انسان با استفاده از آیات و روایات می تواند خود را بشناسد؛ انسان اگر فریب ظواهر دنیا اعم از ثروت، قدرت و صندلی را نخورد و تنها به خداوند توجه داشته باشد جایگاه عظیمی در قیامت کسب خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه انسان نباید خودش را در جایگاهی قرار دهد که علاوه بر عقل، قلب و فطرت، عاقلان عالم نیز او را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: انسان با مرکب ربا، حرام خوری و خیانت نمی تواند به سوی خداوند حرکت کند؛ انسان با انجام گناه به سوی ابلیس حرکت کرده و در دوزخ مستقر می شود. انسان صالح از تمام جنبندگان عالم هستی برتر است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات