۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۱۵۶۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

دفاع مقدس، جلوه ای از تعهد و تکلیف مداری روحانیت است

دفاع مقدس، جلوه ای از تعهد و تکلیف مداری روحانیت است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای از تعهد، ایثار، تکلیف مداری و ولایت مداری روحانیت انقلابی در دفاع از نظام اسلامی دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به رشادت و جانفشانی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل همواره با تقویت عطر معنویت همراه بوده است.
 
وی، هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای از تعهد، ایثار، تکلیف مداری و ولایت مداری روحانیت انقلابی دانست و افزود: روحانیت همانند سایر رزمندگان در کمال صداقت و راستی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و به وظیفه خود در برابر انقلاب و نظام اسلامی عمل کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که حضور روحانیت در دفاع مقدس را تشریفاتی و نمادین عنوان می کنند، بیان داشت: وجود بیش از چهار هزار شهید روحانی در سراسر کشور و همچنین 370 شهید روحانی در استان، سند روشنی از غلط بودن این ادعا است.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که روحانیت همواره نسبت به انقلاب و نظام اسلامی تکلیف مدار بوده است، خاطرنشان کرد: نقش آٰفرینی روحانیت تنها به نهضت انقلاب ختم نشد بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز دوشادوش سایر رزمندگان در جبهه ها حضور یافت و به دفاع از انقلاب و کشور پرداختند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جریان های معاند در طول تاریخ به دنبال خدشه دار کردن چهره روحانیت بوده اند، بیان داشت: روحانیت هیچ گاه به دنبال اثبات حضور خود در عرصه ها و صحنه های انقلاب نبوده و نخواهد بود چون این قشر اثرگذار جامعه، همواره بر اساس تکلیف و رسالت خود گام بر می دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در دفاع مقدس با خلوص نیت همراه بوده است، ادامه داد: در شرایطی که دشمن می کوشد تا با تبلیغات دروغین چهره روحانیت را در جامعه خدشه دار کند ضرور دارد دستگاه های فرهنگی بیش از پیش نسبت به نقش پررنگ و اثرگذار روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه دفاع مقدس اقدام کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی، نقش روحانیت در دفاع مقدس را دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: تبیین صحیح نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیازمند کارهای فاخر و ماندگاری در حوزه فرهنگی است که ضرورت دارد دستگاه های فرهنگی بیشتر در این زمینه تلاش کنند.
 
وی با اشاره به این که امروز دشمنان انقلاب و روحانیت با ابزارهای ضد فرهنگی می کوشند ارزش های اصیل انقلابی نظیر فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ما کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی باید از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود در جهت نشر و گسترش فرهنگ اصیل و انقلابی ایثار و شهادت در جامعه بهره گرفته شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات