۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۲۱۷۳۱
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم:

زندگی امام سجاد سرشار از عبودیت خداوند بود

زندگی امام سجاد سرشار از عبودیت خداوند بود
رهبر شیعیان بحرین گفت: زندگی امام سجاد (ع) سرشار از عبودیت و بندگی خداوند بود و مصائب مختلف نتوانست اراده موحدانه ایشان را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پیش از ظهر امروز در نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام اظهار داشت: زندگی امام سجاد (ع) زیستی سرشار از عبادت و بندگی خداوند بود.

وی افزود: زندگی امام سجاد سرشار از خیر و برکت برای جامعه و پرورش حیات انسانی بود و هیچ اراده‌ای نتوانست تفکر ایشان را تغییر دهد.

آیت‌الله عیسی قاسم گفت: با بهره‌گیری از آموزه‌های امام سجاد علیه‌السلام به این نتیجه می‌رسیم که ذات موجودیت انسان برای خداست.

وی ادامه داد: عبادت خداوند از منظر تکوینی، غایت انسان است و این توحید افعالی بر اساس آزادی و اختیار انسان تحت امر خداوند محقق می‌شود و برای رسیدن به کمال باید تنها خداوند را شناخت و از این راه به سلوک عالی رسید.

رهبر جنبش مقاومت بحرین گفت: هر لحظه عبادت انسان، قدم‌هایی برای رسیدن به کمال این موجودی خاک است که انسان از زمین آمده در زمین پرورش می‌یابد و در نهایت نیز در همان زمین آرام می‌گیرد از این رو زمین هم به موجودیت انسان نیاز دارد و گهواره تعالی اوست.

وی اضافه کرد: در غایت خلقت روش عبادت بر اساس آیات و احادیث بیان شده است، عبادت خداوند نباید تنها در حج و نماز خلاصه شود بلکه باید در تمام شئون زندگی مشهود باشد.

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: عبادت خالصانه انسان را به خداوند می‌رساند و انسان را از تاریکی‌های ظلمت نادانی به نور می‌رساند و آرامش کامل را در زندگی به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه مکارم اخلاقی از صفات خداوند است تصریح کرد: مکارم اخلاقی روح اخلاق است که موجب می‌شود انسان از فشارهای اطراف خلاص شود و به آرامش برسد.

رهبر خیزش انقلابی مردم بحرین گفت: روح انسان که پرورش یافت و مورد عنایت خداوند قرار گرفت خواهان خیر است و از باطل دوری می‌کند.

وی ادامه داد: هر آنچه که با خداوند به دشمنی بپردازد محکوم به عدم و نابودی است و موجودیت خود را از دست می‌دهد و از طریق دوستی با خداوند انسان می‌تواند به اوج کمال و جایگاه عالی برسد، انتخاب این راه در دست انسان است و شیطان نیز در کمین است که انسان را به گمراهی و عدم سوق دهد.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به فرازهایی از دعای امام سجاد در صحیفه سجادیه اظهار داشت: امام سجاد در این دعاها از خداوند مکارم اخلاق و ایمان را طلب می‌کند و از خداوند با نیت خالص می‌خواهد هدف و مسیر درست در جهت رسیدن به رضایت خود را به ایشان نشان دهد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه پی خواهیم برد وقتی نیت‌ها خوب و خیر باشند، اعمال نیز خیر خواهند بود و اگر علم و اخلاق خوبی داریم از خداوند بخواهیم آن را بیشتر کند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات