۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۲۱۷۸۵
با حضور حجت الاسلام ذوالنور؛

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه فیضیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه فیضیه برگزار شد
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام ذوالنور در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امشب در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ذوالنور در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه عوامل معنوی دینی برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) سبب پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شد، عنوان کرد: ما در هیچ بعدی از عوامل مادی با دشمن قابل مقایسه نبودیم، اما از لحاظ عوامل معنوی دست برتر را داشتیم و همین موضوع سبب شده بود تا نیروهای دشمن مغلوبمان شوند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان یکی از عملیات ها با کمبود نیرو مواجه شدیم، از همین جهت بنده به قم آمدم تا از میان طلاب برای جبهه نیرو جذب کنم، اما طلاب از ثبت نام ممانعت می کردند؛ موضوع را جویا شدیم و دانستیم آقای منتظری قائم مقام رهبری در آن دوران با اعزام طلاب مخالفت کرده است؛ به دیدار ایشان رفتم و پس از صحبت های فراوان توانستم نظرشان را تغییر دهم؛ آقای منتظری در آن دیدار به من گفت «به اندازه ضرورت از میان طلاب نیرو ببر»؛ بنده سریع اطلاعیه ای با این مضمون که «امام خمینی(ره): تعیین ضرورت اعزام نیرو با فرماندهان است» و«آیت الله منتظری: به اندازه ضرورت اعزام کنید» تنظیم کردم و نیروهای لازم را به جبهه بردم.

وی با بیان اینکه ایمان و ولایتمداری رمز موفقیت نیروهای ما در دفاع مقدس بود، یادآور شد: اگر این دیدگاه میان مدیران جامعه حاکم می بود، سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی روی زمین نمی ماند و برخی مسؤولان نمی گفتند «چه اشکال دارد مدیر اقتصادی از خارج بیاوریم»؛ مشکلات امروز نتیجه فراموشی روحیه جهادی در میان مسؤولان است.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: در یک دورانی 80 درصد بازار فرش دستباف دنیا دست ما بوده است، اما الان تنها 20 درصد آن در دست ما قرار دارد؛ سیاست های غلط و بی تدبیری و بی عرضگی سبب شده است تا این حجم از مشکلات در جامعه به وجود آید.

وی ادامه داد: ما در زمینه هایی همچون سدسازی، پالایشگاه، پتروشیمی، نفت، گاز، علوم پزشکی، داروسازی و ریل سازی دنیا علیرغم وجود مشکلات عدیده مبهوت کرده ایم؛ امروز چرا عده ای نسل جوان و نوجوانی را که قبل از انقلاب را ندیده اند را نسبت به انقلاب نا امید می کنند؟ نباید عده ای انقلاب اسلامی و نظام را متهم به ناکارآمی کرده و بی تدبیری خود را اینگونه پوشش دهند.

گفتنی است، تعدادی از روحانیان بسیجی و تبلیغی رزمی تیپ امام صادق(ع) نیز در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در پایان این جلسه از تعدادی از روحانیان جانباز دفاع مقدس نیز تجلیل به عمل آمد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات