۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۷۸۷
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند

مسؤولان در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تلاش مسؤولان برای رفع نیازهای جامعه و حل مشکلات مردم، خواستار عدم کوتاهی مسؤولان در انجام وظایف خود شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار رییس کل بیمه مرکزی، خدمت و زمینه سازی برای رفاه مردم را دارای فضیلت و اجری عظیم دانست و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند کسانی در درگاه الهی محبوب تر هستند که بیشتر به مردم خدمت کنند و نفع برسانند.

وی افزود: کسانی که مسؤولیتی دارند و وظیفه آن ها خدمت به مردم است توفیقی کسب کرده اند و باید با اخلاص و تلاش مجاهدانه فعالیت کنند تا نیازهای مردم برطرف شود؛ بر اساس مبانی دینی اسلام دارای مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی است که باید در همه آن ها درست عمل کند.

این مرجع تقلید با بیان این که انسان باید خود را از نظر عقیده و ایمان، اخلاق و عمل را بسازد، اظهار داشت: هر فردی وظیفه دارد که نسبت به خود بی تفاوت نباشد بلکه در دنیا خودسازی داشته باشد تا در آخرت نتیجه آن را مشاهده کند.

وی ادامه داد: زندگی در دنیا مقدمه برای زندگی جاویدان ابدی است و انسان باید از فرصت های دنیا برای خودسازی استفاده کند، مسؤولیت دیگر انسان اجتماعی است و باید در این عرصه نقش آفرینی کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف اجتماعی انسان دانست و ابراز داشت: امر به معروف ارزش ها را احیا می کند و انسان باید بداند که نسبت به مسائل اجتماعی مسؤولیت دارد و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی عنوان کرد: امروز تمام مستکبران علیه ایران اسلامی فعالیت می کنند و ما مسؤول هستیم تا صحنه را به خوبی بشناسیم و به وظیفه خود نسبت به اسلام و انقلاب عمل کنیم، بر اساس آموزه های اسلام اگر کسی به کار مردم و مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست، هرکس در وظیفه خود کوتاهی کند مسؤول خواهد بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از کتاب هایی که مسؤولان باید به آن توجه داشته باشند نهج البلاغه به ویژه نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر است که منشور حکومت به شمار می رود، حضرت می فرماید که شغل و مسؤولیت طعمه نیست بلکه امانت الهی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: مسؤولان نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنند چرا که اگر کوتاهی در وظایف داشته باشند در پیشگاه الهی مسؤول خواهند بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر فرهنگ سازی درست در زمینه اهمیت بیمه گفت: باید برای مردم توضیح داده شود تا از خدمات بیمه استفاده کنند، باید با اخلاص کار کرده و نیازهای مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از امتیازات نظام اسلامی این است که کارها بر اساس دین پایه گذاری شده و پیگیری می شود، اسلام برای تمامی نیازهای انسان برنامه دارد و باید بر اساس دستورات اسلامی حرکت کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات