۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۲۱۷۹۸
رییس مرکز تخصصی مهدویت خبرداد؛

آموزش معارف مهدوی به بیش از یک میلیون نفر در دوره های کوتاه مدت مجازی

آموزش معارف مهدوی به بیش از یک میلیون نفر در دوره های کوتاه مدت مجازی
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی از تولید بیش از 500 اثر مهدوی و همچنین آموزش معارف مهدوی به بیش از یک میلیون نفر در دوره های کوتاه مدت مجازی به همت مرکز تخصصی مهدویت خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی مراکز تخصصی مهدویت و نماز حوزه علمیه قم در سالن نشست های مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت در این مراسم با بیان این که این مرکز به دلیل خلأیی در عالم اسلام تأسیس شد، گفت: موضوع مهدویت یک موضوع جهانی اسلامی است و کسانی که در مباحث اعتقادی و کلامی کار کرده اند می‌دانند چقدر تأثیرات این موضوع در عالم اسلام زیاد است.

وی افزود:مهدویت اگر نگوییم که واجب تر از فقه به معنای خاص است از آن کمتر هم نیست، از حدود نزدیک به 20 سالی که از تأسیس از این مرکز می گذرد 500 فارغ التحصیل در سه و چهار داشته ایم و الان هم دوره هجدهم در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال برای دوره سطح چهار، مهدویت با دو گرایش قرآن و حدیث و گرایش سیاسی و اجتماعی در حال اجرا است و تلاش کرده ایم خلأهای بسیار عظیمی که در عالم اسلام بوده و نیازهای مبرمی که هست در حد توان و امکان پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: حدود 500 جلد کتاب در رده های مختلف از کودکان تا بزرگسالان و کتاب های درسی نوشته شده که از نظر مجموعه کامل ترین مجموعه مهدوی در نشر مهدوی محسوب می‌ شود.

رییس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: در عرصه مباحث تخصصی مهدویت بیش از 10 سال است که درس خارج مهدویت شروع شده و ادامه دارد و بیش از 200 موضوع تحقیقی بررسی شده تا جایی که این مرکز مرجع علمی بسیاری از فضلا و بزرگانی است که می‌ خواهند در یک موضوعی تحقیق کنند.

وی با اشاره به بخش تخصصی کودکان مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: دوره هایی طراحی شده که مخصوص پیش دبستانی ها است و همچنین با تمهیدات و کتاب های تولیدی بیش از 1500 مربی تربیت شده اند که مربی همین مهدها می‌ توانند باشند، هرچند بسیاری از آنها خودشان اقدام به تأسیس و راه اندازی مهدهای مهدوی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی عنوان کرد: مسأله دیگر آموزش های مجازی است که بیش از یک میلیون نفر در دوره های کوتاه مدت ما آموزش داده شده اند و الان کشور ما در حوزه مباحث مهدوی به سطح فکری خوبی رسیده است چراکه وقتی مقایسه کنیم وضعیت فکری ایران را با عراق و برخی کشورهای دیگر متوجه این تأثیر می‌ شویم که اتصال فرهنگ به حوزه مهدویت چه آثار مثبت و سازنده ای می‌ تواند داشته باشد و جامعه و مردم از بسیاری از مشکلات و آسیب ها حفظ شوند.

وی با بیان این که غالب شبهات و سؤالات و برنامه ها در حوزه مهدویت به مرکز تخصصی مهدویت ارجاع می‌ شود، خاطرنشان ساخت: در بخش های مختلف ما موفقیت هایی داشته ایم که همگی مرهون تلاش های بی وقفه اساتید و فضلا است و اصل مطلب جوشش درونی و حرکت عمیق خود طلاب  گرامی است./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات