۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۸۶۹
رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

کمیته مشترک فرهنگی آموزشی ایران و عراق تشکیل شد

کمیته مشترک فرهنگی آموزشی ایران و عراق تشکیل شد
حجت الاسلام احمدی گفت: کمیته مشترک فرهنگی آموزشی ایران و عراق در قالب ستاد اربعین تشکیل شده که در این ستاد ۹ کارگروه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با بیان اینکه این حرکت روبه گسترش در سراسر جهان است اظهار داشت: گسترش حرکت مراسم پیاده‌روی در اربعین حسینی نشان از اقتدار روز افزون جهان اسلام و جایگاه ائمه اطهار(ع) است.

وی، سفر اربعین حسینی زائران را همایش شکوهمند فرا دینی و فرا مذهبی توصیف کرد و افزود: موکب‌داران در پذیرایی از زائران اربعین حسینی نقش مهم و جایگاه ارزنده‌ای دارند که خدمات آنان از جهات گوناگون قابل تقدیر و سپاسگذاری است.

رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات عراق در مراسم اربعین حسینی تاکید کرد: سه اصل مهم باید موکب‌داران در مراسم اربعین حسینی مورد توجه قرار دهند که احترام به حاکمیت مستقل دولت عراق در رعایت قوانین، توجه به مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم این کشور به عنوان میزبان و توجه به آداب و سنت مردم از آن جمله است.

حجت الاسلام احمدی، با قدردانی از همکاری موکب‌داران عراقی در پذیرایی از زائران ایرانی خاطر نشان کرد: موکب‌داران ایرانی 700 هدیه به موکب‌داران عراقی به سبب پذیرایی از زائران ایرانی اهداء می‌کنند.

وی، با تاکید بر رعایت فرهنگ دینی و سنتی عراق در این مراسم گفت: کمیته مشترک فرهنگی آموزشی ایران و عراق در قالب ستاد اربعین تشکیل شده که در این ستاد 9 کارگروه فعالیت می‌کند.

رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین تمرکز امسال در مراسم اربعین حسینی را بر روی امنیت و بهداشت دانست وتاکید کرد: با توجه به اینکه دشمنان برای ایجاد خدشه در مراسم اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند از این نظر امسال برای ارتقاء امنیت و رعایت بهداشت برای جلوگیری از مشکلات و تهدیدات تمرکز شده است.

حجت الاسلام احمدی، موکب‌های مستقر در اربعین حسینی را مرکز فرهنگی دانست و تصریح کرد: هر موکب در اربعین حسینی باید به ایستگاه و مرکز فرهنگی تبدیل شود چراکه در این موکب‌ها توجه ویژه‌ای به اقامه نماز جماعت و اعمال دینی و مذهبی و برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

وی با تاکید بر احترام به ادیان دیگر در مراسم اربعین حسینی افزود: در مراسم اربعین حسینی باید از اهانت به دیگر ادیان الهی جلوگیری و پیشگیری و توطئه‌های دشمنان در این عرصه خنثی شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات