۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۲۱۹۱۳
حجت‌الاسلام رمضانی:

جوانان و نوجوانان مخاطب مسابقات قرآن باشند

جوانان و نوجوانان مخاطب مسابقات قرآن باشند
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق (ع) گفت: جوانان و نوجوانان باید مخاطب مسابقات قرآن باشند تا این امر ارتباط مستمری را بین این قشر از جامعه و قرآن ایجاد کند.

حجت الاسلام علی رمضانی، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با بیان اینکه قرآن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه دینی است، گفت: مسابقات قرآنی اوقاف بستر دینی مذهبی برای افزایش حضور نوجوانان و جوانان ایرانی در بستر آشنایی با آموزه‌های دینی و قرآنی و بکارگیری آنها در زندگی روزمره است.

وی در ادامه افزود: اهمیت قرآن و توجه به مبانی این کتاب ارزشمند بر هیچ کس پوشیده نیست و فعالیت در راستای انتقال مفاهیم دینی قرآنی به جوانان جامعه اجر جزیلی را شامل حال فعالان حوزه قرآن و عترت جامعه خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با اشاره به ویژگی‌های بارز و غیرقابل انکار قرآن مجید به عنوان یک کتاب آسمانی، تصریح کرد: فعالیت جوانان و نوجوانان ایرانی در حوزه قرآن و اهل بیت باید به صورت گسترده و در ابعاد مختلف افزایش پیدا کند و مسئولان این حوزه وظیفه دارند بستر این افزایش حضور را به بهترین شکل ممکن فراهم کرده و پذیرای قشر جوان و نوجوان ما باشند.

حجت‌الاسلام رمضانی ادامه داد: قرآن و فرهنگ دینی حاکم بر کشور ما می‌تواند یک عامل تحرک علمی‌، جهادی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان جامعه باشد و لازم است از لحاظ سازمانی بیشتر به این موضوع توجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی همه نهادها و دستگاه‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: بسیج و سپاه وظیفه دارند در موضوع مباحث قرآنی فعالیت فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشند و نوجوانان و جوانان ایرانی را به صورت حداکثری با مفاهیم ارزشمند قرآن کریم آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: نباید تنها در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی و کشوری قرآن به این کتاب ارزشمند و آسمانی توجه شود زیرا توجه یک ماه و دوماهانه به قرآن کریم شایسته جایگاه این کتاب مقدس نیست، دستگاه‌های فرهنگی کشور باید همواره با در اولویت قرار دادن قرآن کریم برای توسعه آموزه‌ها مفاهیم آن برنامه داشته باشند و مردم نیز دستگاه‌های مختلف را در این حوزه یاری و مساعدت دهند.

حجت‌الاسلام رمضانی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی و آموزشی در راستای تحکیم مبانی کتاب آسمانی باید ادامه دار و متداوم باشد، باید کسانی که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند همواره با دستگاه‌های فرهنگی کشور در ارتباط باشند و فعالیت خود در این زمینه را افزایش دهند. نباید هیچ گاه ارتباط جوانان و نوجوانان با قرآن و فرهنگ قرآنی منقطع شود،  جامعه هدف مسابقات قرآن باید قشر جوان و نوجوان باشد؛ آن دسته از جوانان و نوجوانانی که قرآنی هستند و با فرهنگ دینی آشنایی کامل دارند توفیق و رحمت الهی را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: مسؤولان مسابقات قرآن کشور وظیفه دارند روی جوانان و نوجوانانی که کمتر با فرهنگ دینی و مفاهیم قرآنی آشنا هستند، سرمایه گذاری کرده و بهبود وضعیت قرآن در معیشت مردم را در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهر ماه در بخش برادران و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات