۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۰۲۳
ویژه طلاب و روحانیون؛

دوره تربیت مدرس «انسان ۲۵۰ ساله» در قم برگزار می‌شود

دوره تربیت مدرس «انسان ۲۵۰ ساله» در قم برگزار می‌شود
دوره تربیت مدرس کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» شامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین(ع) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس حیدری‌پور، قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، گفت: دوره تربیت مدرس کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» شامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین(ع) در قم برگزار می‌شود.

وی  بیان کرد: زمان آغاز این دوره آموزشی را روز پنجشنبه چهارم مهرماه اعلام کرد و بیان داشت: بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای حضور در این دوره ثبت نام کردند که پس از انجام مصاحبه علمی، تعداد  ۱۰۰ نفر از آن‌ها برای شرکت در دوره حضوری برگزیده شدند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت تاریخ ائمه(ع) در هویت بخشی به جامعه دینی، کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» را عنوان برجسته‌ای برای بیان جامع‌ترین دیدگاه در عصر حاضر پیرامون سیره هویتی ائمه اطهار(ع) دانست که جامع رفتارشناسی علمی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی و معنوی ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام حیدری‌پور افزود: رسالت این دوره آموزشی این است که از این رهگذر یک جریان بالنده اجتماعی با هویت فرهنگی با فهمی مترقی نسبت به مقام و منزلت ائمه(ع) شکل بگیرد که اولین مرحله از آن، «دوره تربیت مدرس انسان ۲۵۰ ساله» است.

وی هدف از برگزاری این دوره را تامین نیروهای فکری - پژوهشی و ترویجی این پروژه در بلندمدت دانست و گفت: طراحی این دوره، توسط تیم اساتید مشاور متشکل از ۲۰ تن از برترین اساتید تاریخ صدر اسلام، تاریخ تمدن و تاریخ معاصر در کشور صورت گرفته است.

این دوره به همت کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات