۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۲۰۶۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

ولایت مداری کلید سنجش اعمال

ولایت مداری کلید سنجش اعمال
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی گفت: ولایت مداری رمز ورود انسان‌ها به بهشت است و ما باید ادبیات ولایت مداری را از حضرت زهرا(س) را فرابگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی مدرس حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در قم بابیان اینکه معرفت به اهل‌بیت(ع) رمز سعادت انسان‌ها است، بیان داشت: سعادت انسان‌ها درگرو معرفت آن‌ها است، چه‌بسا برخی از افراد عبادات فراوانی انجام دهند اما عبادات آن‌ها موردقبول خدای تعالی واقع نشود.

وی در ادامه با اشاره به محتوی زیارت عاشورا تصریح کرد: کسانی می‌توانند به سعادت برسند که نسبت به خدای تعالی و اهل‌بیت(ع) تقرب داشته باشند و ورود به بهشت و عدم ورود به جهنم بامعرفت افراد سنجش می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کلام نبی مکرم اسلام(ص) در حدیث ثقلین، مطرح کرد: معرفت به قرآن و اهل‌بیت(ع) سبب هدایت انسان‌ها می‌شود و به انسان صفت بندگی می‌بخشد.

وی در ادامه با اشاره به مراحل رشد انسان‌ها خاطرنشان کرد: انسان‌ها از معرفت به محبت دست می‌یابند و بعد از محبت به ولایت خواهند رسید، تولی و تبری معلول ولایت مداری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به آثار گناه در زندگی انسان‌ها ابراز داشت: گاهی یک گناه انسان را از مسیر بندگی دور خواهد کرد، به همین سبب مراقبت از نفس یکی از مهم‌ترین وظایف بندگی است.

وی در ادامه با اشاره به زندگی علمایی همچون حاج رحیم ارباب(ره) و آیت‌الله ستوده(ره) ابراز داشت:  علمای بزرگ در تمام طول زندگی خود بااحتیاط عمل می‌کردند و حتی خود را نزدیک گناه نمی‌کردند.

این استاد حوزه علمیه گفت: تخریبچیان در زمان جنگ می‌گفتند که اولین اشتباه آخرین اشتباه است، گناه نیز این‌گونه است و انسان با اولین گناه به سمت تباه شدن حرکت می‌کند.

وی در پایان بابیان اهمیت ولایت مداری اذعان داشت: ولایت مداری رمز ورود انسان‌ها به بهشت است و ما باید ادبیات ولایت مداری را از حضرت زهرا(س) را فرابگیریم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات