۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۰۷۱
کارشناس مسائل سیاسی:

عدم شفافیت آراء گویای ارجحیت منافع شخصی از سوی نمایندگان است

عدم شفافیت آراء گویای ارجحیت منافع شخصی از سوی نمایندگان است
سعیداوی با اشاره به اینکه یکی از معضلات مجلس بحث عدم شفافیت آراء است، گفت: چنین اقدامی گویای ارجحیت منافع شخص نماینده است و عملا گامی برای رفع مشکلات برداشته نمی‌شود.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مجلس با قانونگذاری صحیح قادر به سوق کشور به سوی پیشرفت است، اظهار داشت: مجلس موتور محرک جامعه است؛ آن هم در صورتی که نمایندگان مجلس در تراز انقلاب اسلامی بوده، همزمان و هم مکان با نظام اسلامی بیندیشند و به آرمان‌ها و اصول آن اعتقاد داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه یکی از معضلات مجلس فعلی و دوره‌های گذشته بحث عدم شفافیت آراء است، خاطرنشان کرد: در مقاطعی نحوه شکل گیری در بحث شفافیت آراء بدینگونه بود که افراد موافق هر طرح و لایحه قیام می‌کردند، اما در ادامه خود نمایندگان، رأی گیری مخفیانه را جایگزین کردند.

سعیداوی بیان داشت: در نتیجه رأی گیری مخفیانه مشخص نیست که چه کسی به کدامین لایحه و طرح، رأی موافق یا مخالف داده است. این اقدام مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرد حال آنکه نمایندگان ملت باید در قبال مردم، مسؤول و باید مشخص شود به چه کسی رأی دادند.

وی افزود: از آنجا که نمایندگان وکیل مردم هستند باید به موکل خود تمکین و شفافیت را نشان دهند، اما مخفی کاری آراء قطعا به نفع مردم نخواهد بود؛ چرا که ترس از شماتت و اتهام سبب شده است نمایندگان، رأی خود را شفاف بیان نکنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در نتیجه عدم شفافیت آراء می‌بینیم که برخی نمایندگان در اثر فشار‌های وارده یا وسوسه‌های صورت گرفته، رأی و امضای خود را پس می‌گیرند؛ چنین اقدامی گویای ارجحیت منافع شخص نماینده است و عملا گامی برای رفع مشکلات برداشته نمی‌شود و شاهد خلق مشکلات بی شماری برای مردم خواهیم بود.

سعیداوی اضافه کرد: انتظار ملت از نمایندگان، شفافیت در تصویب آراء و قوانین است و در عین حال مردم نیز از نمایندگان مطالبه گری موضوع را خواسته و اجازه ندهند به توجیه بپردازند.

وی گفت: نماینده‌ای که ترس از اعلام رأی خود دارد به درد نمایندگی نمی‌خورد، نماینده مردم نباید ترسی از وزیر داشته باشد و بدون ترس و واهمه به حل مشکلات بپردازد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
م.ت
Iran, Islamic Republic of
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
بسیار عالیست ... امیدواریم مجلس آینده کشور جایگاه وجود چنین اشخاص صادق و با شهامتی باشد.
0
0