۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۲۲۰۷۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نگاه علمی و فعالیت جهادی از ضرورت های فعالیت سازمان اوقاف است

نگاه علمی و فعالیت جهادی از ضرورت های فعالیت سازمان اوقاف است
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: استفاده بهینه از موقوفات از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه در سرتاسر کشور است، تمام ظرفیت های علمی و فعالیت های جهادی باید به کارگیری شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ضرورت واگذاری برخی املاک بلا استفاده در سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی گفت: زمانی که زمینی وقف شده است و امکان ساخت آن وجود ندارد بهترین کار این است که ساخت این زمین به بخش خصوصی واگذار شود. باید با برنامه ریزی و فکر در راستای به کار گیری و استفاده از موقوفات در راستای نیات واقفین به خوبی به صورت هدفمند فعالیت شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با بیان اینکه در انجام امور اقتصادی باید با دلال‌ها و واسطه‌ها مبارزه کرد تا قیمت محصولات بالا نرود، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از موقوفات از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه در سرتاسر کشور است، نگاه علمی و فعالیت جهادی از مهمترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید در راستای اجرای نیات واقفین به خوبی صورت بگیرد.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: همه مسؤولان باید سازمان اوقاف و موقوفات را از خود بدانند و در راستای ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین در کشور فعالیت کنند، وقف امری است که منافع آن به همه افشار جامعه می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این دیدار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سازمان اوقاف و امور خیریه را از فعالیت تجاری و مال اندوزی نهی کرده‌اند، گفت: تملیک اعیانی در اوقاف ممنوع شده است و این از نخستین ابلاغ‌های بنده است.

وی در ادامه افزود: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در راستای تأمین سلامت جامعه و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به مردم در راستای اجرای نیات واقفین از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، ارتباط و همکاری خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داریم و در حال رایزنی با سرمایه گذاران این شرکت‌ها در راستای وقف در زمینه سلامت و بهداشت هستیم و بهترین ثمره این مسأله بالا رفتن میزان سلامت و بهداشت جامعه است چرا که هدف از وقف خدمت به جامعه می‌باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه زنجیره ارزش در حوزه کشاورزی تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: استفاده علمی و مؤثر از موقوفات حوزه کشاورزی از دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات