۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۲۲۱۴۶
لاریجانی:

قانونگذاری کشور باید نظام مند شود

قانونگذاری کشور باید نظام مند شود
رییس قوه مقننه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی کشور در حوزه قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب، بر نظام مند شدن قانونگذاری تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه هفتم مهرماه سال ۹۸ در نطق پیش از دستور خود از ابلاغ سیاست‌های کلی کشور در حوزه قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

وی گفت: بخش مهمی از این ابلاغیه مربوط به مجلس شورای اسلامی است. هرچند موضوع لوایح دو قوای دیگر و همچنین «بخش نامه‌ها»، «دستورالعمل‌ها» و یا «مقررات گذاری‌ها» نیز در این نفشه راه تبیین شده است.

رییس قوه مقننه با تأکید بر لزوم نظام‌مند شدن قانونگذاری، بیان داشت: حتی در این ابلاغیه بر تصمیماتی که در شورا‌ها گرفته می‌شود تأکید جدی شده است.

وی گفت: باید در داخل مجلس کمیسیون «آیین نامه» به این سیاست‌های ابلاغی توجه کند و هم در کنار مجلس، لازم است با سایر قوا نیز یک هم اندیشی ایجاد شود.

لاریجانی در پایان تأکید کرد: باید علاوه بر سه قوه، جلساتی نیز با شواری نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام منعقد کنیم تا بر اساس آن نسبت‌های وظایفی در این نقشه راه و سهم هر کدام مشخص شود. زیرا قرار شده بازه‌های زمانی مشخص نتیجه اقدام انجام شده به استحضار رهبر انقلاب برسد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات