۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۲۲۴۲۲
معاون حوزه علمیه مازندران:

محدود کردن قدرت منطقه ای و موشکی ایران، هدف مذاکره مجدد است

محدود کردن قدرت منطقه ای و موشکی ایران، هدف مذاکره مجدد است
معاون حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تلاش اروپایی ها برای کلید زدن طرح مذاکره مجدد، گفت: مذاکره مجدد با هدف محدود کردن قدرت منطقه ای و موشکی ایران اسلامی است.
حجت الاسلام تقی زاده، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که تحریم و تهدید همواره به عنوان دو اصل مهم در سیاست دولت‌های استکباری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است، گفت: آمریکا در حالی فشار حداکثری را به ایران وارد می‌کنند که همه مسؤولان ما یک صدا اعلام کرده اند که با آمریکا مذاکره نخواهند کرد.
 
وی با بیان این که فشار‌های اقتصادی موجب رفتن ایران اسلامی به سمت میز مذاکره نخواهد شد، افزود: ملت ایران هرگز در برابر زور و خواسته‌های نا مشروع استکبار جهانی تسلیم نمی‌شود و مقاومت ملت ایران ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه تسلیم خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها نخواهد شد، بیان داشت: مسؤولان کشورمان نیز باید هوشیار باشند تا در این مسیر مهم فریب لبخند‌های اروپایی را نخورند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که از نظر ایران اسلامی آمریکا و اروپا در اصل مخالفت و دشمنی با ملت ایران با هم اختلاقی ندارند بلکه هم نظر و عقیده هستند، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در سال‌های اخیر با بهانه تراشی‌های متعدد از عمل به تعهدات خود در برجام سرباز زدند.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی اروپایی‌ها در مسأله برجام به وضوح روشن شد، بیان داشت: سه کشور اروپایی در این تعهد چند جانبه متأسفانه به هیچ یک از بند‌های مورد توافق در برجام عمل نکردند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اروپایی‌ها نیز همانند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، افزود: اروپا نیز در دشمنی با ملت ایران با آمریکایی‌ها همگام شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت‌های غربی در ماه‌های اخیر بسیار تلاش کردند تا بحث مذاکره مجدد با کشورمان را مطرح کنند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز فرمودند سیاست نظام ما، همان ایستادگی و مقاومت و عدم مذاکره مجدد بوده است.
 
وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند وقتی اروپا به تحریم‌های آمریکا پایبند ماند، باید از آن‌ها هم قطع امید کرد، ادامه داد: کشور‌های اروپایی در عمل هیچ اعتنایی به توافق برجامی نداشتند و هیچ همتی هم برای اجرای تعهدات خودشان نداشتند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که برجام نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد، بلکه مشکلات مضاعفی برای ما به وجود آورد، گفت: دشمن با تغییراتی در برجام به دنبال از بین بردن صنعت موشکی کشورمان و کاهش قدرت منطقه‌ای است که باید هوشیار باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات