۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۲۲۴۲۳
حجت الاسلام اسفندیاری:

خودکفایی و پیشرفت امروز کشور محصول تحریم‌های چهل ساله آمریکا است

خودکفایی و پیشرفت امروز کشور محصول تحریم‌های چهل ساله آمریکا است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس، خودکفایی و پیشرفت امروز کشورمان در عرصه‌های مختلف به ویژه بخش های نظامی را محصول تحریم‌های چهل ساله آمریکایی‌ها دانست.
حجت الاسلام اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، فشار، تهدید و تحریم علیه ملت بزرگ ایران اسلامی را بی فایده و طرحی شکست خورده معرفی کرد و گفت: این گونه اقدامات از سوی دولت آمریکا تنها جنبه تبلیغاتی و جنگ روانی دارد.
 
وی با بیان این که نتیجه چهل سال تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، پیشرفت و اقتدار منطقه‌ای کشورمان بوده است، افزود: مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که این گونه کارزار‌ها نمی‌تواند مانع از پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خودکفایی و پیشرفت امروز کشورمان در عرصه‌های مختلف به ویژه بخش نظامی محصول تحریم‌های چهل ساله آمریکایی‌ها است، خاطرنشان کرد: تحریم‌های غرب از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، همواره برای کشورمان یک فرصت مناسبی برای رسیدن به استقلال و خودکفایی بیشتر بوده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس با بیان این که تحریم‌ها موجب شده مسؤولان به توان و ظرفیت داخلی کشور بیشتر توجه کنند، بیان داشت: پتانسیل و ظرفیتی که ایران اسلامی در بخش‌های مختلف دارد تنها منحصر به کشورمان است.
 
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به این که اگر امروز آمریکا و صهیونیست‌ها از قدرت موشکی ایران اسلامی به شدت هراسان هستند به دلیل استفاده از توان و ظرفیت بومی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان همان طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کردند باید بیشتر به جوانان اعتماد کنند و توان و ظرفیت بالای آن‌ها در عرصه‌های مختلف بیشتر بهره گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت و خودکفایی امروز کشور در حوزه نظامی به دستان توانمند نخبگان جوان کشورمان به دست آمده است، بیان داشت: مسؤولان به جای دل بستن به وعده‌های توخالی سایر کشورها، از ظرفیت بالای نسل استفاده کنند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس با اشاره به این که تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی فعلی، حذف اتکا به نفت در بدوجه و همچنین تکیه بر توان داخلی است، خاطرنشان کرد: تحریم نفتی کشورمان از سوی آمریکا یک فرصت بسیار خوبی است تا مسؤولان به خود بیایند و زمینه خروج نفت از بودجه سالانه کشور را به طور کامل فراهم کنند.
 
حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این که نباید اقتصاد کشورمان را به درآمد‌های نفتی گره بزنیم، تصریح کرد: راه پیشرفت کشور همان رونق تولید است که مقام معظم رهبری در ابتدای سال بر آن تأکید فرمودند در سال‌های اخیر نیز پیرامون اقتصاد مقاومتی راهکار ارائه کردند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات