۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۲۵۰۵
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

فساد اقتصادی از پیامدهای "عدم شفافیت" در جامعه است

فساد اقتصادی از پیامدهای
نماینده مجلس با بیان اینکه استمرار فساد اقتصادی و مالی از پیامدهای ناگوار عدم شفافیت در جامعه است، گفت: نتیجه عدم شفافیت افزایش حالت نفاق و دورویی میان نمایندگان است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی مجلس دهم به عدم شفافیت بازمی گردد، گفت: نتیجه عدم شفافیت افزایش حالت نفاق و دورویی در رأی دادن و فعالیت های نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: حال که در دوره کنونی مجلس شفافیت وجود نداشت، جا دارد که همه تلاش خود را به کار گیریم تا در دوره های بعدی این مشکل وجود نداشته باشد.

حاجی دلیگانی با اشاره به دلایل مخالفت برخی نمایندگان با مسأله شفافیت آرا تأکید کرد: عملکرد برخی نمایندگان خلاف انتظارات مردم است و از همین جهت نمی خواهند که دستشان برای مردم رو شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل مخالفت برخی نمایندگان با شفافیت آرا را حاشیه پردازی و نپرداختن به وظایف اصلی نمایندگی دانست و گفت: برخی نمایندگان اولویت خودشان را دانسته و یا ندانسته برای اموراتی که غیر از وظایف اصلیشان است می گذارند، از همین جهت نمی خواهند مردم نسبت به عملکردشان آگاه شوند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه استمرار فساد اقتصادی و مالی از پیامدهای ناگوار عدم شفافیت در جامعه است، یادآور شد: همچنین بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه های حکومتی، کاهش سرمایه های اجتماعی، رشد آمار رشوه گیری در ادارات و در نهایت عدم پیشرفت جامعه از سایر پیامدهای عدم شفافیت است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات